Taules periòdiques menys convencionals Autors/ores Claudi Mans i Teixidó Resum S'han dissenyat més de mil taules periòdiques amb tota mena de formats i estructures. Cada una respon a la voluntat de destacar algun aspecte que el seu creador considera essencial. A l'article se'n mostren unes quantes de les que segueixen criteris menys convencionals. Al mateix temps, el format de la taula periòdica ha inspirat molts crea· dors a usar-lo per ordenar tota mena d'objectes i conceptes. A l'article es mostren i es comenten taules periòdiques químiques peculiars o pintoresques i unes quantes «taules periòdiques» de matèries ben allunyades de la química. Descàrregues Text complet Publicat 2014-02-28 Número Núm. 15 (2013) Secció Actualització de continguts Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.