Reflexió sobre art, composició i estructura Autors/ores Claudi Mans i Teixidó Resum Es compara la tècnica artística d'Ursus Wehrli amb l'anàlisi química, i es constata que la informació subministrada per l'anàlisi elemental (la fórmula empírica) és insuficient per comprendre completament les propietats d'una substància: cal saber visualitzar qualsevol objecte o substància a diferents nivells d'ampliació, des del visible a ull nu fins al nivell atomicomolecular. També es mostra el diferent grau de complexitat que hi ha entre la matèria inert i la matèria biològica. Descàrregues Text complet Publicat 2013-07-10 Número Núm. 13 (2012) Secció Conceptes i models químics Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.