El Fuego como luminoso recurso didáctico Autors/ores Fernando Ignacio de Prada Pérez de Azpeitia Resum Desde que el hombre primitivo domesticó el fuego hasta los modernos fuegos artificiales que culminan fiestas y espectáculos en todo el mundo, han pasado miles de años, si bien los principios químicos utilizados siguen siendo los mismos. El fuego está rodeado de un halo mágico que genera un gran poder de atención y admiración, es por ello que puede ser utilizado como un recurso didáctico que atraiga al estudiante hacia el fascinante mundo de la química. Descàrregues Text complet Publicat 2009-05-06 Número Núm. 2 (2009) Secció Estratègies i recursos didàctics Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.