El subministrament europeu de matèries primeres crítiques com a tema sociocientífic a l’ensenyament de química

Autors/ores

  • Jana-Christin Bütow Waldschule Hagen-Beverstedt (Alemania)
  • Ingo Eilks Departamento de Biología y Química. Universidad de Bremen; Instituto de Didáctica de la Ciencia. Bremen (Alemania)

DOI:

https://doi.org/10.2436/20.2003.02.241

Paraules clau:

qüestions sociocientífiques, matèries primeres crítiques, aprenentatge amb mitjans digitals, aprenentatge cooperatiu

Resum

Tota economia depèn del subministrament de matèries primeres. Algunes, les anomenades matèries primeres crítiques (MPC), són escasses o només es produeixen en uns quants països, i poden crear un risc en el subministrament. La Unió Europea publica cada tres anys una llista d’MPC per a l’economia europea. S’hi descriu un entorn d’aprenentatge digital perquè l’alumnat pugui aprendre sobre aquestes matèries i qüestions sociocientífiques, així com els resultats preliminars a les classes de química.

Descàrregues

Publicat

2023-10-18

Número

Secció

Innovació a l'aula