Trabajar la naturaleza de la ciencia en la formación inicial del profesorado planificando una investigación Autors/ores Beatriz Crujeiras Pérez Blanca Puig Mauriz Resum En aquest article es presenta una activitat de laboratori per treballar aspectes de la naturalesa de la ciència des de la participació de l'alumnat en les pràctiques científiques, en particular, la construcció del coneixement científic a través de la planificació d'una investigació. L'activitat es realitza en la formació inicial de mestres i consisteix a respondre, ordenar i donar un nom a vuit targetes que contenen preguntes relacionades amb les tasques implicades en la planificació d'una investigació. S'examina: 1) el contingut de les respostes a les preguntes; 2) l'ordre de les preguntes a l'hora de dur a terme la planificació, i 3) el nom atribuït a cada pregunta. Descàrregues Text complet Publicat 2014-07-30 Número Núm. 17 (2014) Secció Intercanvi Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.