Fer química Autors/ores Mercè Izquierdo i Aymerich Montserrat Tortosa Moreno Cristian Merino Rubilar Resum Es presenta una experiència feta amb alumnat de tercer d'ESO de diferents instituts d'educació secundària de Catalunya en el marc de l'experiència innovadora anomenada «Campus Ítaca» de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), que té com a objectiu animar els estudiants a seguir els seus estudis. En aquest article, es presenta el taller de química que s'ofereix a aquests estudiants, en el qual es presenta un problema contextualitzat que els alumnes han de resoldre utilitzant coneixements químics. Els alumnes hi intervenen activament i, finalment, expliquen els resultats obtinguts en un informe de dues planes, tot combinant vinyetes, text i dibuixos. Les explicacions elaborades pels alumnes són diverses i mostren els diferents estils de participació en l'activitat i diferents resultats. Descàrregues Text complet Publicat 2010-07-19 Número Núm. 5 (2010) Secció Recerca en didàctica de la química Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.