Challenging Misconceptions in the Chemistry Classroom: Resources to Support Teachers

Autors/ores

  • Keith S. Taber

Resum

El fet d'explicar i aprendre química pot ser considerat un repte i és freqüent que els estudiants desenvolupin concepcions alternatives de la química que se'ls ensenya. Aquest article relata un projecte de la Royal Society of Chemistry del Regne Unit que pretén ser una ajuda per al professorat. El projecte ha desenvolupat materials d'aula per identificar i encarar aquests conceptes erronis o concepcions alternatives. Aquests materials es van publicar l'any 2002 i ara s'estan donant a conèixer a través de la Societat Catalana de Química. El projecte es basa en una visió constructivista de l'aprenentatge i pretén no només posar de manifest les concepcions alternatives en l'aprenentatge de la química, sinó també donar resposta al com i al perquè es produeix aquest aprenentatge erroni. El professorat que conegui les concepcions alternatives més freqüents i que alhora sigui capaç d'anticipar on i quan els aprenentatges dels seus alumnes no es corresponen amb el que pretén ensenyar, estarà ben preparat per evitar o modificar algunes d'aquestes concepcions alternatives de la química.

Descàrregues

Publicat

2010-02-05

Número

Secció

Conceptes i models químics