Challenging Misconceptions in the Chemistry Classroom: Resources to Support Teachers Autors/ores Keith S. Taber Resum El fet d'explicar i aprendre química pot ser considerat un repte i és freqüent que els estudiants desenvolupin concepcions alternatives de la química que se'ls ensenya. Aquest article relata un projecte de la Royal Society of Chemistry del Regne Unit que pretén ser una ajuda per al professorat. El projecte ha desenvolupat materials d'aula per identificar i encarar aquests conceptes erronis o concepcions alternatives. Aquests materials es van publicar l'any 2002 i ara s'estan donant a conèixer a través de la Societat Catalana de Química. El projecte es basa en una visió constructivista de l'aprenentatge i pretén no només posar de manifest les concepcions alternatives en l'aprenentatge de la química, sinó també donar resposta al com i al perquè es produeix aquest aprenentatge erroni. El professorat que conegui les concepcions alternatives més freqüents i que alhora sigui capaç d'anticipar on i quan els aprenentatges dels seus alumnes no es corresponen amb el que pretén ensenyar, estarà ben preparat per evitar o modificar algunes d'aquestes concepcions alternatives de la química. Descàrregues Text complet Publicat 2010-02-05 Número Núm. 4 (2009) Secció Conceptes i models químics Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.