Actividades prácticas en el contexto de las bebidas y competencia científica Autors/ores Ángel Blanco López Luis F. Garrido Jiménez Resum Activitats pràctiques en el context de les begudes i competència científica. Les activitats pràctiques constitueixen una de les característiques distintives de l'ensenyament de la química. La introducció de les competències bàsiques com a referent curricular obliga a analitzar i repensar la finalitat d'aquest tipus d'activitats. En aquest article es descriuen diversos tipus d'activitats pràctiques dissenyades en el context de les begudes (en concret, sobre elaboració de vi) i s'analitza la seva contribució al desenvolupament de la competència científica en l'educació secundària obligatòria. Descàrregues Text complet Publicat 2012-03-08 Número Núm. 09 (2011) Secció Innovació a l'aula Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.