A Holistic approach to the atom in school chemistry Autors/ores Sibel Erduran Resum Molts plans i programes d'estudi s'han desenvolupat per fomentar la comprensió significativa de l'àtom. No obstant això, l'àtom segueix sent un concepte difícil per a molts estudiants. En aquest article, s'argumenta que una deficiència en l'ensenyament de la ciència i l'aprenentatge de conceptes científics, inclòs l'àtom, inclouen la coordinació limitada entre (a) les diverses formes de coneixement científic i (b) l'epistèmica, aspectes cognitius i socials de les pràctiques científiques. Es presenten eines visuals que poden ser útils en la comunicació de la complexitat dels diversos aspectes de la ciència. Descàrregues Text complet Publicat 2016-01-26 Número Núm. 19 (2014) Secció Estratègies didàctiques Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.