HCC - Portal de Publicacions - RACO - Contacte

Vol. 23 (2017)

L'educació

Sumari

Articles

Introducció Text complet
Ignasi Roviró Alemany, Josep Monserrat i Molas 5-6

L'educació

Europa, província pedagògica: de la urbanització escolar a la colonització tecnològica Text complet
Conrad Vilanou i Torrano 9-43
John Dewey: el caràcter científic de l'educació Text complet
Alberto Oya 45-48
Jane Addams: educació per la pau Text complet
Núria Sara Miras Boronat 49-58
Subvertint Blockchain: quin futur espera a l'educació? Text complet
Ferran Sánchez Margalef 59-63
La idea de la universidade de Brasília: una proposta arquitectònica i formativa Text complet
Jordi García i Farrero 65-75
Els parcs i jardins urbans: una proposta pedagògica del reformisme català Text complet
Raquel Cercós i Raichs 77-84
De la fotografia a la image management. Una reflexió sobre l'ensenyament de la fotografia Text complet
Toni Bover 85-92
Filosofia, pedagogia i vida: una relació harmònica Text complet
Julia Manzano Arjona 93-104
Música i educació. Més enllà de la pedagogia musical Text complet
Joan Cuscó i Clarasó 105-118
Educar en el silenci Text complet
Emília Olivé 119-125
Educar filosòficament, del què al com Text complet
Marc Mercadé Serra 127-133
Magisteri i admiració Text complet
Abel Miró i Camps 135-148
Sobre l'educació del plaer a través de la dansa en Plató Text complet
Bernat Torres Morales 149-156
Pensament complex i educació Text complet
Joaquim Perramon Ayza 157-164
Una anàlisi dels paràmetres i de l'espiral que descriu l'evolució de l'educació universitària al nostre país Text complet
David Ceballos Hornero 165-172
Cap a una eidètica de la relació ensenyament-aprenentatge Text complet
Joan González Guardiola 173-185
Un diàleg apòcrif: prolegòmens a una tasca civicoeducadora davant la postmodernitat (entre Gilles Lopovetsky i Paul Ricoeur) Text complet
Albert Llorca i Arimany 187-204
L'aprenentatge virtual Text complet
Andreu Grau i Arau 205-208
La funció moderna de l'art com a educació estètica Text complet
Dario Evola 209-215
Canviar o morir Text complet
Enric Casaban 217-220
Democràcia i educació: observacions sobre el retorn de l'Epitocràcia Text complet
Stefano Petrucciani 221-226
Diàleg amb la pedagogia contemporània: preguntes, reptes i respostes Text complet
Joan Soler i Mata 227-247
Educació, cultura científico-tecnològica i crítica. La qüestió de les finalitats educatives en la circumstància contemporània Text complet
Andrés L. Jaume, Enrico Brugnami 249-256
L'educació. Entre la filosofia i la pedagogia Text complet
Martí Teixidó i Planas 257-266


Creative Commons License
Els continguts de la revista estan subjectes a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya de Creative Commons, si no s'hi indica el contrari. [+ informació].

ISSN: 2604-9007 (edició electrònica); 2604-899X (edició impresa).