Philosophie des mathematiques et formation des professeurs stagiaires Autors/ores M. Thomas De Vittori Resum In this article, through the analysis of teachers training sessions and questionnaires about teachers and students representations, we present one of the didactic issues of an epistemological training. Teachers epistemological views are not only of a platonic type. They are numerous and deeply anchored. Teachers representations are generally in agreement with students views on mathematics but sometimes, on some specific aspects, they enter in contradiction with them. In these cases, education in philosophy and history of sciences can be helpful in allowing teachers to become conscious that beyond knowledge, they impart a certain vision of mathematics and science. Descàrregues Text complet Publicat 2009-12-03 Número Nova època, vol. 2 (1) : 2009 Secció IV Jornada sobre la història de la ciència i l'ensenyament Antoni Quintana Marí Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Actes d’Història de la Ciència i de la Tècnica per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana d’Història de la Ciència i de la Tècnica (filial de l'Institut d'Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a Actes d’Història de la Ciència i de la Tècnica.Els autors responen davant la Societat Catalana d’Història de la Ciència i de la Tècnica de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l'obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana d’Història de la Ciència i de la Tècnica està exempta de tota responsabilitat derivada de l'eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes -llevat que s'indiqui el contrari en el text o en el material gràfic- a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s'autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l'obra sempre que se'n reconegui l'autoria i l'entitat que la publica i no se'n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Actes d'Història de la Ciència i de la Tècnica no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.