The Role of historical experiments in science teacher training: experiences and perspectives Autors/ores Peter Heering Resum In this paper, I am going to discuss several aspects of the approach that has been applied in the physics teacher education at the University of Oldenburg for almost 25 years.1 My aim is to show that history of science can play an important role in science education, and that both fields science education and history of science can mutually benefit from each other. In doing so, I will briefly sketch methodologically what we are doing in our group with respect to historical research. In the next step, I will discuss how historical experiments can be implemented in science teacher training and what can be achieved with such an attempt. In doing so, I will discuss in detail a compulsory course for future physics teachers and will highlight two examples. Finally, I am going to argue that also history of science as an academic discipline could benefit from a collaboration with science education. Descàrregues Text complet Publicat 2009-12-02 Número Nova època, vol. 2 (1) : 2009 Secció IV Jornada sobre la història de la ciència i l'ensenyament Antoni Quintana Marí Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Actes d’Història de la Ciència i de la Tècnica per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana d’Història de la Ciència i de la Tècnica (filial de l'Institut d'Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a Actes d’Història de la Ciència i de la Tècnica.Els autors responen davant la Societat Catalana d’Història de la Ciència i de la Tècnica de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l'obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana d’Història de la Ciència i de la Tècnica està exempta de tota responsabilitat derivada de l'eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes -llevat que s'indiqui el contrari en el text o en el material gràfic- a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s'autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l'obra sempre que se'n reconegui l'autoria i l'entitat que la publica i no se'n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Actes d'Història de la Ciència i de la Tècnica no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.