NouBiaix, Núm. 39

Reflexions i propostes didàctiques per a un bon ensenyament i aprenentatge de la proporcionalitat geomètrica

Núria Cardet, Assumpta Estrada, María José Gros, Maria Ricart

Resum


La finalitat d'aquest article és valorar la
conversa dematemàtiques a la classe per
contribuir a lamillora de l'aprenentatge de
lesmatemàtiques dels nens i nenes
d'educació primària. En aquest sentit,
d'una banda, s'exposa elmarc teòric des
de la perspectiva socioconstructivista que
la justifica, i d'altra banda, s'analitza una
activitatmatemàtica de classe en la qual la
conversa juga un paper central.
Es presenta la Pauta d'observació de la
conversa de matemàtiques a l'aula, que
esdevé un instrument útil per a l'anàlisi del
desenvolupament del procés
d'aprenentatge de lesmatemàtiques dels
infants i de la gestió de l'aula per part del
mestre.

Text complet: Text complet


Creative Commons License
Aquesta obra és subjecta  llevat que s'indiqui el contrari en el text, en les fotografies o en altres il·lustracions a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.caAixí, doncs, s'autoritza al públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l'obra sempre que se'n reconegui l'autoria i l'entitat que la publica i no se'n faci un ús comercial ni cap obra derivada.

 

ISSN: 2014-7104 (edició electrònica); 1133-4282 (edició impresa).