Informe sobre l'estat de la comunicació 2007
Resum
el periodisme té l'obligació de mirar la realitat, explicar-la i interpretarla
amb veracitat, independència, rigor, responsabilitat i compromís ètic amb la
ciutadania. Una mirada, inevitablement, crítica i incòmoda amb els poders.
2) Desconcert davant la complexitat: el descrèdit i el desprestigi de la política és,
a la vegada, el del periodisme perquè s'han esborrat fronteres que són imprescindibles
en una democràcia. 3) Competència sense precedents: els mitjans de
comunicació han d'atendre la complexitat de la societat enmig d'una competència
sense precedents. 4) Un valor en crisi: la competència s'estableix entre
uns actors de la comunicació molt poderosos, grups multimèdia amb interessos
propis més enllà de les necessitats informatives dels seus lectors, oïdors o teleespectadors.
5) Passions sobre racionalitat: sota la pretesa intenció de fer interessant
la política, s'apliquen criteris que també poden afectar la qualitat de la
informació. 6) El perill de l'espectacle: passions i espectacle, i, a més, a tota velocitat.
7) L'amenaça de la precarietat: la precarietat, que no només afecta la
dignitat laboral de qui la pateix, sinó que col·loca els periodistes en una situació
de fragilitat que els impedeix exercir la seva professió tal com l'entenem. 8) Què
podem fer els periodistes?: reconèixer el que passa i fer autocrítica. Cal que recordem
el mandat democràtic d'estar al servei dels ciutadans.
Text complet: Text complet

Els resums dels articles d'aquesta revista es poden consultar en la llengua original i anglès. Per fer-ho, canvieu la llengua del portal.
Indexació
Comunicació. Revista de Recerca i d’Anàlisi està inclosa en les bases de dades següents: Journal Citation Report (Clariviate - Web of Science, dins de l'índex JCI), Latindex (acomplerts 33 criteris de 33), MIAR, DICE, RESH, ISOC-CSIC, RACO, Dialnet, CCUC, DOAJ i REDIB. La revista disposa del segell de qualitat de la FECYT. La revista ocupa la posició 321 del rànquing H Index Communication Journals According to Google Scholar Metrics (2008-2012), elaborat pel grup d'investigació Evaluación de la Ciencia y de la Comunicación Científica (EC3 Metrics) de la Universidad de Granada, que inclou les revistes de comunicació d'arreu del món. Aquesta presència se suma a la que ja tenia com a Treballs de Comunicació a Carhus Plus 2010 i IN-RECS.
Aquestes noves incorporacions milloren la qualitat i visibilitat de la revista entre la comunitat científica en l'àmbit de la comunicació d'aquesta revista editada per la Societat Catalana de Comunicació.
Les revistes de l'IEC allotjades a l'Hemeroteca Científica Catalana utilitzen com a descriptors les 15 propietats recomanades al Dublin Core Metadata Element Set, versió reduïda de la norma ISO 15836 (2009).
Els continguts de la revista estan subjectes a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya de Creative Commons, si no s'hi indica el contrari [+ informació].
ISSN: 2014-0444 (edició eelctrònica); 2014-0304 (edició impresa)
Comunicació. revista de recerca i d’anàlisiSocietat Catalana de Comunicació
Carrer del Carme, 47. 08001 Barcelona
Tel.: 933 248 580
Fax: 932 701 180
Adreça d’Internet: http://scc.iec.cat
Adreça electrònica: revistacomunicacio@correu.iec.cat