Comunicació. Revista de recerca i d'anàlisi, Vol. 25

Acceptació social del mobiliari urbà com a servei públic i suport publicitari : antecedents, evolució i integració de les diferents concessions municipals de 1986 a 2005 a Barcelona

Lluís Jornet i Jovés

Resum


Aquesta investigació té per objectiu estudiar l'acceptació social del mobiliari
urbà (marquesines d'autobusos, opis, columnes publicitàries, cabines
telefòniques i quioscs de venda de premsa) amb publicitat instal·lada a la
ciutat de Barcelona entre 1986 i 2005.
L'acceptació social s'analitza valorant el grau d'utilitat i satisfacció que es
percep del mobiliari urbà, el seu disseny i l'adaptació al paisatge urbà, i,
consegüentment, l'acceptació de la publicitat en aquests elements urbans.
També s'ha considerat el grau de coneixement del sistema de contractació
i la satisfacció davant la possible instal·lació de nous elements de mobiliari
amb publicitat.
El període que comprèn l'estudi va de la primera concessió municipal de
mobiliari urbà amb publicitat a Barcelona el 1986 fins al 2005, any en què
es va atorgar la darrera concessió. S'han analitzat els antecedents, les diferents
concessions i normatives municipals, i la seva integració en el paisatge
de la ciutat.
L'anàlisi de l'acceptació del mobiliari urbà s'ha dut a terme sota tres prismes:
el prisma municipal, com a element que compleix una funció, ocupa
l'espai públic i proporciona a l'Ajuntament uns ingressos econòmics; el prisma
social o ciutadà, com a element que compleix una sèrie de funcions socials
(confort en l'espera dels transports públics, informació municipal, etc.),
i, finalment, el prisma publicitari, com a element que s'integra en l'estructura
general com un suport més de missatges publicitaris.

Text complet: Text complet

fecyt

Els resums dels articles d'aquesta revista es poden consultar en la llengua original i anglès. Per fer-ho, canvieu la llengua del portal.

Indexació

Comunicació. Revista de Recerca i d’Anàlisi està inclosa en les bases de dades següents: Journal Citation Report (Clariviate - Web of Science, dins de l'índex JCI), Latindex (acomplerts 33 criteris de 33), MIAR, DICE, RESH, ISOC-CSIC, RACO, Dialnet, CCUC, DOAJ i REDIB. La revista disposa del segell de qualitat de la FECYT. La revista ocupa la posició 321 del rànquing H Index Communication Journals According to Google Scholar Metrics (2008-2012), elaborat pel grup d'investigació Evaluación de la Ciencia y de la Comunicación Científica (EC3 Metrics) de la Universidad de Granada, que inclou les revistes de comunicació d'arreu del món. Aquesta presència se suma a la que ja tenia com a Treballs de Comunicació a Carhus Plus 2010 i IN-RECS

Aquestes noves incorporacions milloren la qualitat i visibilitat de la revista entre la comunitat científica en l'àmbit de la comunicació d'aquesta revista editada per la Societat Catalana de Comunicació. 

Les revistes de l'IEC allotjades a l'Hemeroteca Científica Catalana utilitzen com a descriptors les 15 propietats recomanades al Dublin Core Metadata Element Set, versió reduïda de la norma ISO 15836 (2009).


Creative Commons License
Els continguts de la revista estan subjectes a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya de Creative Commons, si no s'hi indica el contrari [+ informació].

ISSN: 2014-0444 (edició eelctrònica); 2014-0304 (edició impresa)

Comunicació. revista de recerca i d’anàlisi
Societat Catalana de Comunicació
Carrer del Carme, 47. 08001 Barcelona
Tel.: 933 248 580
Fax: 932 701 180
Adreça d’Internet: http://scc.iec.cat
Adreça electrònica: revistacomunicacio@iec.cat