HCC - Portal de Publicacions - RACO - Contacte

7 (2009-2010)

Sumari

Tema monogràfic: competències, currículum i sistemes pedagògics. El perquè de les coses

Presentació Text complet
Joan Teixidó Saballs 11-16
Les competències bàsiques a l'escola: de la conceptualització a la posada en pràctica. Un camí per explorar Text complet
Joan Teixidó Saballs, Núria Felip Jacas 17-33
Desplegament de competències bàsiques a l'educació obligatòria a Catalunya: de la regulació legal a l'aula Text complet
Àngel Domingo Villarreal 35-53
Competència comunicativa lingüística. Ensenyar i aprendre a ser competent lingüísticament a l'educació obligatòria Text complet
Pilar Iranzo i García, Enric Queralt i Catà 55-79
Competència cultural i artística Text complet
Joan Vallès Villanueva, Muntsa Calbó Angrill 81-98
Competència per al tractament de la informació i competència digital Text complet
Meritxell Estebanell Minguell, Josefina Ferrés Font 99-111
Adquisició i desenvolupament de la competència matemàtica Text complet
Josep Callís i Franco, Albert Mallart Solaz 113-135
"Aprendre a aprendre" a l'escola i a l'institut. Desenvolupament de la competència d'"aprendre a aprendre" a l'educació obligatòria Text complet
Joan Saballs Teixidó 137-162
Competència en autonomia i iniciativa personal Text complet
María Reyes Carretero Torres, María Luisa Pérez Cabaní 163-172
Competència en el coneixement i en la interacció amb el món físic Text complet
Antoni Poch i Comas 177-195
Competència social i ciutadana. Aprendre a ser persona, a conviure amb els altres i a habitar el món Text complet
M. Carme Boqué i Torremorell 197-212
Sistema pedagògic i competències bàsiques Text complet
Martí Teixidó i Planas 213-248
Competències educatives. Revisió conceptual, cronològica i bibliogràfica Text complet
Joan Mallart i Navarra 249-281
Desenvolupament de les competències a l'escola: una experiència a través del teatre Text complet
Montserrat González Parera 283-298
Concreció de les competències bàsiques al cicle inicial d'educació primària. Una proposta Text complet
Carme Domènech Aguiló, Margarita Merlos Borrull 299-310
Del treball d'aula a les competències bàsiques Text complet
Víctor Manuel González Vega, Joan Manuel Barceló i Sitges, Anna Metje Cadenas 311-329
IES Marta Mata: organització del treball per competències Text complet
Núria Pratdesaba i López 331-345

Estudis, recerques, experiències

La Llei d'educació de Catalunya. Dimensió política i oportunitat pedagògica Text complet
Jaume Sarramona i López 349-361
Virtuts de la paideia atlètica Text complet
Guillem Turró i Ortega 363-375
El sentit pedagògic del geni: entre la dissonància i la voluntat de poder Text complet
Óscar Antonio Jiménez Abadías 377-391
Quan el camí esdevé pensament: cap a una pedagogia itinerant Text complet
Jordi García i Farrero 393-413
"La classe és com un escenari...". Aprenentatge de les llengües estrangeres mitjançant la dramatització Text complet
Maria Vilanova i Vila-Abadal 415-433
La gestió del coneixement en les organitzacions educatives Text complet
David Rodríguez-Gómez 435-448
Primeres passes vers l'avaluació de la transferència de la formació: reflexions per a iniciar la recerca Text complet
Aleix Barrera Corominas 449-458
Procés de planificació i avaluació en una aula de P4 d'una escola pública de primària a Anglaterra Text complet
Berta Salvador Peyrón 459-469
Models d'interpretació de la cançó tradicional catalana feta pels mestres especialistes de música a l'escola primària Text complet
Maria Antònia Pujol i Subirà 471-485
La Comunitat Parc Arqueològic Mines de Gavà promou una educació en i mitjançant el patrimoni Text complet
Janine Sprünker 487-501
La trilogia autobiogràfica del professor Octavi Fullat: quan la confessió esdevé memòria pedagògica Text complet
Conrad Vilanou i Torrano 503-570

Recensions

Besalú, Xavier. Pedagogia sense complexos contra fatalistes i saberuts. Xàtiva: Edicions del Grec, 2010. Text complet
Conrad Vilanou i Torrano 573-579
Bruner, Jerome. Making stories: law, literature, life. Cambridge-Massachussets: Harvard University Press, 2003. Text complet
Lluís Busquets i Dalmau 579-586
Deusdad Ayala, Blanca. Immigrants a les escoles. Lleida: Pagès, 2009. [12è Premi Batec de Recerca i Innovació Educatives, 2008] Text complet
M. Luisa Gutiérrez 586-590
Lerer, Seth. La magia de los libros infantiles: de las fábulas de Esopo a las aventuras de Harry Potter. Barcelona: Ares y Mares, 2009. [Original: Children's literature: a reader's history, from Aesop to Harry Potter. The University of Chicago Press, 2002] Text complet
Lluís Busquets i Dalmau 591-601
Martorell i Gil, Encarnació. Amb ulls de nena: dietari de la guerra a la rereguarda. Edició a cura de Salvador Domènech i Domènech. Badalona: Ara Llibres, 2008. Text complet
Laura Guilera Rico 602-605
Pennac, Daniel. Chagrin d'École. París: Gallimard, 2007. [Mal d'Escola. Barcelona: Empúries, 2008] Text complet
Martí Teixidó i Planas 606-610
Shrimpton, Paul. A catholic eton?: Newman's Oratory School. Leominster: Gracewing, 2005. Text complet
Víctor García Ruiz 611-614
Varela i Serra, Josep. Maria Rúbies o el repte constant: política, religió i pedagogia a la Catalunya del segle XX. Lleida: Pagès, 2008. Text complet
Lluís Busquets i Dalmau 614-618

Altres

Dades dels col·laboradors d'aquest número Text complet
619-629



Creative Commons License
Aquesta obra és subjecta  llevat que s'indiqui el contrari en el text, en les fotografies o en altres il·lustracions a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar ahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així, doncs, s'autoritza al públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l'obra sempre que se'n reconegui l'autoria i l'entitat que la publica i no se'n faci un ús comercial ni cap obra derivada.

ISSN: 2013-9594 (edició electrònica); 1695-5641 (edició impresa).

Indexada a:

http://dialnet.unirioja.es/imagen/dialnet.png

Adreça postal

Societat Catalana de Pedagogia
Carrer del Carme
47, 08001 Barcelona
Telèfon: +34 935 529 102
Fax:  +34 932 701 180