HCC - Portal de Publicacions - RACO - Contacte

Vol. 4 (2006)

Sumari

Tema monogràfic: Complexitat, didàctica i tecnologia

Presentació Text complet
M. Immaculada Bordas Alsina 11-12
El Paradigma educatiu emergent : algunes implicacions en l'epistemologia i en la didàctica del segle XXI Text complet
María Cándida Moraes 13-41
El Paradigma de la complexitat: un marc per a orientar l'activitat científica escolar Text complet
Josep Bonil Gargallo, Rosa Maria Pujol Villalonga 43-58
El Paper de les estratègies d'intervenció educativa en el nou paradigma emergent del segle XXI: emmarcament general i exemplificació didàctica sobre el patrimoni Text complet
Núria Rajadell Puiggròs, Núria Serrat Antolí 59-73
Didàctica de la motivació com a motor de l'aprenentatge en una pedagogia humanista Text complet
Joan Mallart i Navarra 75-99
Formació inicial en noves tecnologies : el treball amb webs per a l'aprenentatge: una experiència Text complet
Brent Kilbourn, Isabel Álvarez 101-112
De les comunitats d'aprenentatge a les comunitats de coneixement en xarxa Text complet
Mireia Montané 113-123

Dossier: Adolescència, identitat i sexualitat

De l'allure de l'adolescència Text complet
Assumpció Pié, Montserrat Pastor 127-148
Anàlisi de la vulnerabilitat en els adolescents immigrants i propostes pedagògiques de prevenció de l'exclusió Text complet
Sílvia Lombarte i Bel 149-167
El Cos en els discursos pedagògics: de la presència/absència a la queer pedagogy Text complet
Jordi Planella i Ribera 169-200

Documents

Contribució de la Societat Catalana de Pedagogia al debat del Pacte Nacional per a l'Educació obert pel Departament d'Educació Text complet
Institut d'Estudis Catalans. Societat Ca 203-212

Estudis, recerques i experiències

El Dret a regir l'ensenyament segons Alexandre Galí Text complet
Jordi Galí i Herrera 215-256
Obligació moral i dignitat humana (l'home coma fi final) Text complet
Francesc Calvo Ortega 257-264
Sistemàtica dels models educatius contemporanis Text complet
Salvador Peiró i Gregori 265-290
Tendències de la formació contínua a les empreses catalanes Text complet
Flor Cabrera, Guillem Viladot, Antonio Navío, Maria Dolors Millan, María José Rubio, Mercè Romans Siques 291-323
Memòria de l'escola : un projecte didàctic a secundària Text complet
M. Teresa Godayol Puig 325-332
Prevenció dels transtorns del comportament alimentari (TCA) a través dels mitjans de comunicació Text complet
Josep Maria López Madrid 333-348
Perspectiva educativa constitucional a l'entorn de l'ensenyament de la religió a l'escola: possibilitat d'un consens bàsic Text complet
Gabriel Sanz Carrasco 349-360

Recensions

Alsina, Àngel; Soler, Joan. M. Antònia Canals : el compromís amb la renovació de l'escola. Vic: Eumo, 2005 Text complet
Laura Guilera Rico 363-367
Altabert Cuevas, M. Cruz. Proceso a una maestro republicano. València: Universitat de València, 2004 Text complet
Conrad Vilanou i Torrano 367-370
Colom Cañellas, Antoni J. De la debilitat teòrica de l'educació. Barcelona: Institut d'Estudis Catalans, 2005 Text complet
Conrad Vilanou i Torrano 370-375
Chiaranda, Mirella [ed.]. Teorie educative e processi di formazione nell'età giolittiana. Lette: Pensa, 2005 Text complet
Eulàlia Collelldemont Pujadas 375-376
Esteban, Joaquín. Universidades reflexivas: una perspectiva filosófica. Barcelona: Laertes, 2005 Text complet
Jordi Planella i Ribera 376-378
Farrés, Ramon. Antoni Pous : l'obra essencial. Vic: Eumo, 2005 Text complet
Eulàlia Collelldemont Pujadas 378-380
Fullat i Genís, Octavi. Valores y narrativa : axiología educativa de Occidente. Barcelona: Publicacions i edicions de la Universitat de Barcelona, 2005 Text complet
Conrad Vilanou i Torrano 380-384
Galí i Herrera, Jordi. Les ganes d'aprendre : lectures, reflexions i experiències d'un mestre. Barcelona: Pòrtic: Barcelonesa d'edicions, 2005 Text complet
Conrad Vilanou i Torrano 384-389
Ladjali, Cécile; Steiner, George. Elogio de la transmisión. Madrid: Siruela, 2005 Text complet
Jordi Planella i Ribera 389-391
Meirieu, Philippe. En la escuela hoy. Barcelona: Octoaedro: Rosa Sensat, 2004 Text complet
Xavier Laudo Castillo 391-395
Santos Rego, Miguel Ángel [dir.]. A investigación educativa en Galicia (1989-2001). Santiago de Compostel·la: Xunta de Galicia. Conselleria de Educación e Ordenación Universitaria, 2004 Text complet
Enric Prats 396-399
Soler Masó, Pere [coord.]. L'educació social avui: la intervenció socioeducativa a Catalunya. Girona: Universitat de Girona, 2005 (Col·lecció Educació social ; 11) Text complet
Salomó Marquès i Sureda 400-401

Altres

Dades dels col·laboradors d'aquest número Text complet
403-410



Creative Commons License
Aquesta obra és subjecta  llevat que s'indiqui el contrari en el text, en les fotografies o en altres il·lustracions a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar ahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així, doncs, s'autoritza al públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l'obra sempre que se'n reconegui l'autoria i l'entitat que la publica i no se'n faci un ús comercial ni cap obra derivada.

ISSN: 2013-9594 (edició electrònica); 1695-5641 (edició impresa).

Indexada a:

http://dialnet.unirioja.es/imagen/dialnet.png

Adreça postal

Societat Catalana de Pedagogia
Carrer del Carme
47, 08001 Barcelona
Telèfon: +34 935 529 102
Fax:  +34 932 701 180