HCC - Portal de Publicacions - RACO - Contacte

Vol. 16 (2019)

Sumari

Editorial PDF
Joan Rué 7-13

Tema monogràfic. Educar per a la creativitat

Pedagogies creatives per sobreviure a la «via mercurial» del canvi educatiu: currículums flexibles, diversitat d’aprenentatges i identitats en transformació PDF
Montserrat Rifà-Valls 17-39
Creativitat i escola PDF
Santiago Estaún i Ferrer 41-58
El pensament creatiu en la filosofia per a nens, una boutade o una necessitat? PDF
Jordi Nomen Recio 59-72
Referents per a la creació matemàtica PDF
Miquel Albertí Palmer 73-102
Pensar dibuixant: fent camí al pensar PDF
Aurora Leal 103-123
Processos d’aprenentatge creatiu a través del joc. Experiència a l’escola dels Encants PDF
Gemma París-Romia 125-141
Afrontar el desenvolupament del pensament creatiu amb els estudiants PDF
Estibaliz Aberasturi-Apraiz, José Miguel Correa-Gorospe, Miriam Peña-Zabalac 143-157

Experiències

Gestions Creatives: formar mestres en i per a una realitat complexa i en constant ®evolució PDF
Maria Josep Valls Gabernet, Agustí Liñán Papaseit, Gemma Forns Agulló, Helena Ayuso Moli, Jordina Solsona Badiac 161-177
Motivar la creativitat gramatical des de la formació inicial de mestres a l’educació infantil PDF
Alexandra Monné Bellmunt, Clara Grau Ribó, Laura Oró Mònico 179-195
L’aula, un espai de creació en la formació del professorat: els tallers narratius PDF
Adrià Paredes Santín, Asunción López Carretero 197-218
Recursos creatius en la formació i supervisió de professionals de l’educació: l’experiència de l’Equip BES (Barcelona Espai de Supervisió) PDF
Xavier Gimeno, Raül Martínez, Arnau Careta, Neus Ballesteros 219-237

Miscel·lània

La pràctica musical a l’ESO. El cas de cinc escoles concertades de Barcelona PDF
Marc Miralles Garre 241-251
La formació dels i les mestres de música de primària a les universitats de Catalunya PDF
Roger Vallès Tortosa 253-264
Els orígens de l’Escola Lavínia PDF
Montserrat Camps Mundó, Carme Sala Sureda 265-283

Ressenyes bibliogràfiques

La formació emocional del professorat. Aprendre i ensenyar amb benestar i empatia PDF
Aida Urrea Monclús, Sara Rodríguez Pérez 287-290
Aventures d’aprenentatge PDF
Josep M. Puig Rovira 291-293
Educació integral. Transformar l’educació, formar la persona, millorar el món PDF
Carme Amorós Basté 295-297

In memoriam

Pilar Heras Trias (1954-2019). Una figura clau de la pedagogia social contemporània catalana PDF
Núria Fabra, Miquel Gómez, Asun Llena 301-307

Actualitat de la Societat Catalana de Pedagogia

Actualitat de la Societat Catalana de Pedagogia (període novembre 2018 - abril 2019) PDF
Carme Amorós Basté 309-327



Creative Commons License
Aquesta obra és subjecta  llevat que s'indiqui el contrari en el text, en les fotografies o en altres il·lustracions a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar ahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així, doncs, s'autoritza al públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l'obra sempre que se'n reconegui l'autoria i l'entitat que la publica i no se'n faci un ús comercial ni cap obra derivada.

ISSN: 2013-9594 (edició electrònica); 1695-5641 (edició impresa).

Indexada a:

http://dialnet.unirioja.es/imagen/dialnet.png

Adreça postal

Societat Catalana de Pedagogia
Carrer del Carme
47, 08001 Barcelona
Telèfon: +34 935 529 102
Fax:  +34 932 701 180