Revista Catalana de Pedagogia, Vol. 6 (2007-2008)

La Importància del plurilingüisme en l'educació dels joves europeus

Tilbert Dídac Stegmann

Resum


L'article mostra la necessitat de no conformar-se amb l'aprenentatge d'una sola
llengua estrangera. Es parteix del supòsit que, si tothom parlés anglès, en lloc d'un benefici,
representaria una pèrdua. No seria raonable ni econòmic. L'autor proposa diversificar
l'oferta de llengües i els objectius d'aprenentatge. Defensa que l'escola ha d'ensenyar,
no pas una sola llengua internacional, sinó la capacitat d'aprendre'n de noves. Amb el
curs EuroComRom es pretén aprofitar la capacitat de transferència dels aprenentatges
d'una llengua a una altra, per raons pedagògiques i neurolingüístiques. Es proposa situar
l'aprenentatge del català en una posició central que faci de pont per aprendre les altres
llengües. Per a educar amb una perspectiva plurilingüe cal una obertura a les altres cultures,
respecte, tolerància, solidaritat i educació per a la convivència democràtica i per a
la pau.

Text complet: Text complet


Creative Commons License
Aquesta obra és subjecta  llevat que s'indiqui el contrari en el text, en les fotografies o en altres il·lustracions a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar ahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així, doncs, s'autoritza al públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l'obra sempre que se'n reconegui l'autoria i l'entitat que la publica i no se'n faci un ús comercial ni cap obra derivada.

ISSN: 2013-9594 (edició electrònica); 1695-5641 (edició impresa).

Indexada a:

http://dialnet.unirioja.es/imagen/dialnet.png

Adreça postal

Societat Catalana de Pedagogia
Carrer del Carme
47, 08001 Barcelona
Telèfon: +34 935 529 102
Fax:  +34 932 701 180