HCC - Portal de Publicacions - RACO - Contacte

Polítiques editorials

Objectius i temàtica

La Revista Catalana de Pedagogia (RCP) és una publicació semestral (maig i novembre) de la Societat Catalana de Pedagogia, filial de l’Institut d'Estudis Catalans. Es publica en doble suport, amb l’ISSN 2013-9594 en l’edició electrònica i l’ISSN 1695-5641 en l’edició impresa.

A partir del 2015 ha adoptat el sistema d’edició digital de l’Open Journal System (OJS) de codi obert i d’ús gratuït. 

La Revista Catalana de Pedagogia té com a objectius preferents esdevenir una plataforma de qualitat per a la difusió de la recerca i les experiències educatives en l’àmbit de la llengua catalana, i promoure el debat i la reflexió educativa que hi aportin els professionals i investigadors. Se centra en qualsevol aspecte de les diferents vessants del coneixement pedagògic. S’adreça a totes aquelles persones, professionals de l’educació de qualsevol àmbit i investigadors que tinguin interès per l’actualitat de la reflexió, la pràctica i la recerca educativa en l’àmbit català. 

 

Política de seccions

Editorial

Desactivat Trameses obertes Activat Indexats Activat Revisats per persones expertes

Articles

Activat Trameses obertes Activat Indexats Activat Revisats per persones expertes

Miscel·lània

Activat Trameses obertes Activat Indexats Activat Revisats per persones expertes

Tema monogràfic

Activat Trameses obertes Activat Indexats Activat Revisats per persones expertes

Dossier

Activat Trameses obertes Activat Indexats Activat Revisats per persones expertes

Seminaris

Activat Trameses obertes Activat Indexats Activat Revisats per persones expertes

Estudis, recerques i experiències

Activat Trameses obertes Activat Indexats Activat Revisats per persones expertes

Documents

Activat Trameses obertes Activat Indexats Activat Revisats per persones expertes

Textos i documents

Activat Trameses obertes Activat Indexats Activat Revisats per persones expertes

Temps de memòria

Activat Trameses obertes Activat Indexats Activat Revisats per persones expertes

Activitats

Activat Trameses obertes Activat Indexats Activat Revisats per persones expertes

Recensions

Activat Trameses obertes Activat Indexats Desactivat Revisats per persones expertes

Altres

Activat Trameses obertes Activat Indexats Activat Revisats per persones expertes

Estudis, recerques, experiències

Desactivat Trameses obertes Activat Indexats Desactivat Revisats per persones expertes

Tema monogràfic: competències, currículum i sistemes pedagògics. El perquè de les coses

Desactivat Trameses obertes Activat Indexats Desactivat Revisats per persones expertes

Actualitat de la Societat Catalana de Pedagogia

Activat Trameses obertes Activat Indexats Activat Revisats per persones expertes

Tema monogràfic: La formació professional dels mestres

Activat Trameses obertes Activat Indexats Activat Revisats per persones expertes

Experiències

Activat Trameses obertes Activat Indexats Activat Revisats per persones expertes

Ressenyes bibliogràfiques

Activat Trameses obertes Activat Indexats Activat Revisats per persones expertes

Tema monogràfic. Com podem entendre el fet d’aprendre avui. Significats i conseqüències en la docència

Activat Trameses obertes Activat Indexats Activat Revisats per persones expertes

Tema monogràfic. Pràctica, teoria i avaluació de la innovació

Activat Trameses obertes Activat Indexats Activat Revisats per persones expertes

Tema monogràfic. Què s’aprèn mitjançant projectes?

Activat Trameses obertes Activat Indexats Activat Revisats per persones expertes

Tema monogràfic. Aprendre a pensar

Activat Trameses obertes Activat Indexats Activat Revisats per persones expertes

Tema monogràfic. La recerca en educació, un repte

Activat Trameses obertes Activat Indexats Activat Revisats per persones expertes
 

Procés de revisió de persones expertes

L’Equip Editorial valorarà el treball perquè sigui publicat després de les comprovacions següents: 

• l’adequació a l’àmbit temàtic i l’interès de l’article d’acord amb els criteris editorials de la revista
• el compliment dels requisits de presentació formal exigits per la revista.

Tots els manuscrits que compleixin aquests requisits seran sotmesos al sistema de revisió doble cega per almenys dos especialistes en la temàtica de l’article. 
Els comentaris que eventualment facin els revisors seran coneguts per l’Equip Editorial i pels autors, si els avaluadors així ho consideren.

L’Equip Editorial de la revista comunicarà als autors la resolució dels revisors, que pot ser: 

• acceptació del treball perquè sigui publicat
• desestimació del treball
• proposta de modificació i millora, amb indicacions específiques, perquè es torni a revisar i, si escau, es publiqui.

La Direcció de la revista es reserva el dret d’acceptar o de rebutjar els articles a partir dels informes externs, així com d’introduir modificacions d’estil o retallar els textos que sobrepassin l’extensió permesa, amb el compromís de respectar-ne el contingut original. 
Els criteris en què es fonamenta la decisió de l’Equip Editorial de la revista d’acceptar o no els treballs són els següents: 

• originalitat 
• actualitat 
• rellevància 
• qualitat metodològica 
• presentació (organització, coherència lògica i facilitat narrativa).

 

Política d’accés lliure

Aquesta revista proporciona accés lliure immediat als seus continguts basant-se en el principi que el fet de posar la recerca a disposició del públic de manera gratuïta afavoreix l’intercanvi global de coneixement.

 

Arxivament

Aquesta revista utilitza el sistema LOCKSS per a crear un sistema d’arxivament distribuït entre les biblioteques participants. Aquest sistema permet a les biblioteques crear arxius permanents de la revista amb finalitats de conservació i restauració. Més...

 



Creative Commons License
Aquesta obra és subjecta  llevat que s'indiqui el contrari en el text, en les fotografies o en altres il·lustracions a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar ahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així, doncs, s'autoritza al públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l'obra sempre que se'n reconegui l'autoria i l'entitat que la publica i no se'n faci un ús comercial ni cap obra derivada.

ISSN: 2013-9594 (edició electrònica); 1695-5641 (edició impresa).

Indexada a:

http://dialnet.unirioja.es/imagen/dialnet.png

Adreça postal

Societat Catalana de Pedagogia
Carrer del Carme
47, 08001 Barcelona
Telèfon: +34 935 529 102
Fax:  +34 932 701 180