NouBiaix, Núm. 42

Fotografia matemàtica

David Alonso Asensio, Anna Darnaculleta Esteve, Francesc Creixell Robert, Carles Cubas Garcia, Pilar Figueras Mestres, Maite Gorriz Farré, Santi Vilches Latorre, Francisco Moreno Rigall

Resum


Prengui una fotografia familiar. Com sap si té
una fotografia matemàtica? L'argument
pitagòric que «tot és nombre» converteix
qualsevol fotografia en matemàtica. Una selfie
és una representació de l'1, una imatge dels
pares ho és del 2... Aquesta visió fa que tota
fotografia siguimatemàtica i, evidentment,
manca de sentit. Oposadament, podem
mirar-nos el món des d'un punt de vista
platònic i afirmar que lesmatemàtiques
pertanyen al món de les idees. Ergo,mai no
aconseguirem una representació perfecta dels
conceptes perquè és impossible fotografiar un
punt o una recta. Per al nostre col¨lectiu, una
fotografia matemàtica és unmitjà didàctic que
facilita l'aprenentatge sistèmic de les
matemàtiques; unes matemàtiques integrades
en el nostre entorn, generadores de bellesa,
font de creativitat i útils per tenir una visió
crítica de la societat que ens envolta. La
fotografiamatemàtica ens ha de fer perdre la
visió hermètica de lesmatemàtiques poc útils i
ens ha d'ajudar a trobar entorns on
desenvoluparmatemàtiques properes a les
persones. Dit això i amb l'ajut de l'experiència
acumulada, una bona fotografiamatemàtica ha
de tenir una intencionalitat que ha de quedar
recollida en un títol (imprescindible) que
determini el concepte que es vol copsar. També
ha de ser útil des del punt de vista didàctic,

Text complet: Text complet

Creative Commons License
Els continguts de la revista estan subjectes a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya de Creative Commons, si no s'hi indica el contrari. [+ informació].

 

ISSN: 2014-7104 (edició electrònica); 1133-4282 (edició impresa).