La multidimensionalitat de l'àlgebra escolar. Una proposta d'itinerari didàctic

Autors/ores

  • Abraham de la Fuente
  • Jordi Deulofeu i Piquet

Resum

Si aconseguim que els nostres alumnes no ignorin el significat dels símbols que fan servir, aconseguirem també que puguin usar el llenguatge algebraic com una eina apta per a comprendre i expressar generalitzacions, captar connexions estructurals, argumentar en matemàtiques i, en definitiva, resoldre problemes. En aquest article volem presentar un itinerari d'aprenentatge de l'àlgebra que té per objectiu aconseguir un equilibri entre les diferents concepcions dels símbols que l'alumnat vagi assumint a través de situacions significatives variades que els ajudin a comprendre la pertinència del llenguatge algebraic, la seva estructura i el significat dels conceptes fonamentals, amb l'objectiu que siguin capaços de mobilitzar el raonament algebraic per resoldre problemes. Les idees que expressem en aquest article són fruit de les reflexions i les conclusions que el primer autor va fer durant la seva tesi doctoral, tutoritzada pel segon autor de l'article. La tesi es titulava «Construcció del llenguatge algebraic en un entorn de resolució de problemes» i es va defensar el novembre de 2016 a la Universitat Autònoma de Barcelona.

Descàrregues

Publicat

2018-03-15

Número

Secció

Articles