NouBiaix, Núm. 40

L'ús de contextos històrics a l'aula de matemàtiques de secundària. El cas concret de la visualització en la connexió geometria-àlgebra

Iolanda Guevara i Casanova, Carme Burgués Flamarich

Resum


En l'educació secundària obligatòria, la
introducció i l'ús del llenguatge algebraic
són difícils per a la majoria de l'alumnat pel
grau d'abstracció que comporten. En
aquest article es presenten unes activitats
sobre problemes de triangles rectangles i
resolució d'equacions de segon grau,
implementades amb alumnes de 3r d'ESO.
S'hi relaciona el llenguatge simbòlic de
l'àlgebra amb la geometria, es potencia el
pensament i el raonament visual dels
alumnes, per tal demillorar l'aprenentatge
d'aquest nou llenguatge a base de fer-lo
més significatiu i lligat a l'adquisició de les
competències bàsiques de l'àmbit
matemàtic. Els exemples utilitzats
provenen de la història de les
matemàtiques.

Text complet: Text complet

Creative Commons License
Els continguts de la revista estan subjectes a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya de Creative Commons, si no s'hi indica el contrari. [+ informació].

 

ISSN: 2014-7104 (edició electrònica); 1133-4282 (edició impresa).