L'ús de contextos històrics a l'aula de matemàtiques de secundària. El cas concret de la visualització en la connexió geometria-àlgebra

Autors/ores

  • Iolanda Guevara i Casanova
  • Carme Burgués Flamarich

Resum

En l'educació secundària obligatòria, la introducció i l'ús del llenguatge algebraic són difícils per a la majoria de l'alumnat pel grau d'abstracció que comporten. En aquest article es presenten unes activitats sobre problemes de triangles rectangles i resolució d'equacions de segon grau, implementades amb alumnes de 3r d'ESO. S'hi relaciona el llenguatge simbòlic de l'àlgebra amb la geometria, es potencia el pensament i el raonament visual dels alumnes, per tal demillorar l'aprenentatge d'aquest nou llenguatge a base de fer-lo més significatiu i lligat a l'adquisició de les competències bàsiques de l'àmbit matemàtic. Els exemples utilitzats provenen de la història de les matemàtiques.

Descàrregues

Publicat

2017-10-30

Número

Secció

Articles