Reflexions i propostes didàctiques per a un bon ensenyament i aprenentatge de la proporcionalitat geomètrica

Autors/ores

  • Núria Cardet
  • Assumpta Estrada
  • María José Gros
  • Maria Ricart

Resum

La finalitat d'aquest article és valorar la conversa dematemàtiques a la classe per contribuir a lamillora de l'aprenentatge de lesmatemàtiques dels nens i nenes d'educació primària. En aquest sentit, d'una banda, s'exposa elmarc teòric des de la perspectiva socioconstructivista que la justifica, i d'altra banda, s'analitza una activitatmatemàtica de classe en la qual la conversa juga un paper central. Es presenta la Pauta d'observació de la conversa de matemàtiques a l'aula, que esdevé un instrument útil per a l'anàlisi del desenvolupament del procés d'aprenentatge de lesmatemàtiques dels infants i de la gestió de l'aula per part del mestre.

Descàrregues

Publicat

2017-02-13

Número

Secció

Articles