Reflexions i propostes didàctiques per a un bon ensenyament i aprenentatge de la proporcionalitat geomètrica Autors/ores Núria Cardet Assumpta Estrada María José Gros Maria Ricart Resum La finalitat d'aquest article és valorar la conversa dematemàtiques a la classe per contribuir a lamillora de l'aprenentatge de lesmatemàtiques dels nens i nenes d'educació primària. En aquest sentit, d'una banda, s'exposa elmarc teòric des de la perspectiva socioconstructivista que la justifica, i d'altra banda, s'analitza una activitatmatemàtica de classe en la qual la conversa juga un paper central. Es presenta la Pauta d'observació de la conversa de matemàtiques a l'aula, que esdevé un instrument útil per a l'anàlisi del desenvolupament del procés d'aprenentatge de lesmatemàtiques dels infants i de la gestió de l'aula per part del mestre. Descàrregues Text complet Publicat 2017-02-13 Número Núm. 39: desembre 2016 Secció Articles Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista NouBiaix per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Matemàtiques (filial de l'Institut d'Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista NouBiaix. Els autors responen davant la Societat Catalana de Matemàtiques, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l'obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.Societat Catalana de Matemàtiques, està exempta de tota responsabilitat derivada de l'eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes -llevat que s'indiqui el contrari en el text o en el material gràfic- a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s'autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l'obra sempre que se'n reconegui l'autoria i l'entitat que la publica i no se'n faci un ús comercial ni cap obra derivada.NouBiaix no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.