NouBiaix, Núm. 39

Jugar a crear solucions

Albert Mallart Solaz

Resum


L'ensenyament de les matemàtiques
hauria d'ajudar les persones a ser
competents matemàticament en la seva
vida quotidiana. No n'hi ha prou
d'ensenyar un llenguatge, unes definicions
i uns processos. Són necessàries les
reflexions profundes que aconsegueixen
passar de la comprensió a l'assimilació.
Una via per a aconseguir aquest propòsit
és mitjançant la resolució de problemes.
Existeix una millormanera d'aprendre que
jugant? Aquest article presenta un treball
amb les recreacions matemàtiques com
una estratègia engrescadora seguint una
metodologia determinada. S'ha dut a
terme amb tres grups d'alumnes de quart
d'ESO d'un institut públic de Barcelona. Es
constata una gran acceptació d'aquesta
pràctica i una millora en l'atenció i
l'anotació inicial sobre el conjunt de dades
dels enunciats (resolucions escrites
d'exàmens posteriors). Encara que les
qualificacions dels alumnes en la resolució
de problemes no millori, es constata que
existeix un cert esperit crític davant la
solució trobada i un interès per entendre-la
(resolucions escrites amb comprovacions).

Text complet: Text complet

Creative Commons License
Els continguts de la revista estan subjectes a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya de Creative Commons, si no s'hi indica el contrari. [+ informació].

 

ISSN: 2014-7104 (edició electrònica); 1133-4282 (edició impresa).