Jocs d'estratègia i el currículum escolar

Autors/ores

  • Guido Ramellini

Resum

L'enfocament competencial de l'ensenyament de les matemàtiques obre un nou espai per a la utilització didàctica dels jocs d'estratègia, que poden contribuir al desenvolupament de les quatre dimensions indicades en els documents del Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya: Resolució de problemes, Raonament i Prova, Connexions i Comunicació, i Representació. Els jocs d'estratègia responen també al repte de treballar materials que estiguin a l'abast de tota mena d'alumnat i de permetre que cadascú pugui construir-se un recorregut d'aprenentatge coherent amb els seus interessos i la seva capacitat. Partint de tres exemples (Torres d'Hanoi, Granotes i Gripaus i Joc de les Fitxes), l'article analitza també les matemàtiques que estan amagades a sota d'un apropament lúdic i aparentment senzill. Pensem que és interessant donar a professorat i alumnat ocasions per a profunditzar autònomament els continguts i descobrir el plaer de la investigació.

Descàrregues

Publicat

2014-07-10

Número

Secció

Articles