Diàleg entre iguals a l'aula. Eina per a la construcció del coneixement matemàtic

Autors/ores

  • Xavier Vilella Miró

Resum

La construcció del coneixement matemàtic implica que l'alumne estableixi les connexions adients entre el nou coneixement i aquells dels quals ja disposa, que els connecti amb la seva xarxa personal de pensament. El procés d'aprenentatge que es pot esdevenir en una aula és determinat pel tipus d'ensenyament de les matemàtiques que es plantegi. Hem de partir del principi que totes les persones saben matemàtiques, poden aprendre'n i poden comunicar les seves idees als altres. El diàleg entre iguals és una eina potent per a aconseguir que a l'aula hi hagi construcció de coneixement matemàtic. Per a facilitar aquesta mena de diàleg, cal que es donin algunes condicions (relacionades amb els objectius d'alt nivell que es persegueixen, les tasques i el seu enriquiment, les intervencions del professor, el tractament de l'error i el paper del contrast, etc.). A l'aula de matemàtiques també hem d'ajudar a aprendre a dialogar.

Descàrregues

Publicat

2014-01-17

Número

Secció

Articles