L'Adquisició de competències matemàtiques d'alumnes de primària en contextos de jocs de taula i resolució de problemes

Autors/ores

  • Edelmira Badillo
  • Mequè Edo
  • Jordi Deulofeu i Piquet

Resum

En aquest article es presenta una reflexió teòrica i metodològica sobre una manera d'entendre l'aprenentatge i l'ensenyament de les matemàtiques, basat en un enfocament competencial. Des d'aquesta perspectiva, hem anat dissenyant i implementant seqüències didàctiques, validades en diferents aules de primària d'Europa i Llatinoamèrica, que busquen tant el desenvolupament de la competència matemàticael coneixement matemàtic, els processos associats a l'activitat matemàtica i el context d'aprenentatge i el desenvolupament d'altres competències, com l'argumentativa i l'autonomia personal. La proposta que presentem pretén ser una petita aportació a aquest gran desafiament, mostrant que és possible desenvolupar competències matemàtiques en un context d'ús didàctic de jocs de taula. En particular, ens centrem en el desenvolupament d'estratègies de resolució de problemes i tècniques de càlcul mental i, en general, en el desenvolupament del sentit numèric fraccionari.

Descàrregues

Publicat

2012-11-06

Número

Secció

Articles