Resoldre no és aprendre. De la resolució a la competència matemàtica i de la vivenciació a l'abstracció i la generalització matemàtica Autors/ores Josep Callís i Franco Resum A través de la transcripció d'unes sessions de classe, l'article planteja la necessitat de transformar el procediment de transferència educativa en el qual es tinguin en compte la graduació de les diferents fases o etapes didàctiques que possibilitin l'abstracció i la generalització matemàtica. En aquest procés es posa una atenció especial en les fases de vivenciació i manipulació i en aquella en què la vivenciació pren una posició clau en aquest camí didàctic i que, sovint, malauradament no es té en compte a causa, fonamentalment, d'una falta de capacitació en aquesta tècnica educativa. Alhora, porta a la reflexió sobre la necessitat de plantejar situacions problemàtiques seqüencials per tal d'arribar a processos deductius o inductius que permetin la generalització de fenòmens i lleis, de manera que l'objectiu essencial en l'activitat matemàtica no és resoldre, sinó aprendre. Descàrregues Text complet Publicat 2015-07-23 Número Núm. 36: juny 2015 Secció Articles Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista NouBiaix per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Matemàtiques (filial de l'Institut d'Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista NouBiaix. Els autors responen davant la Societat Catalana de Matemàtiques, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l'obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.Societat Catalana de Matemàtiques, està exempta de tota responsabilitat derivada de l'eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes -llevat que s'indiqui el contrari en el text o en el material gràfic- a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s'autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l'obra sempre que se'n reconegui l'autoria i l'entitat que la publica i no se'n faci un ús comercial ni cap obra derivada.NouBiaix no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.