Resoldre no és aprendre. De la resolució a la competència matemàtica i de la vivenciació a l'abstracció i la generalització matemàtica

Autors/ores

  • Josep Callís i Franco

Resum

A través de la transcripció d'unes sessions de classe, l'article planteja la necessitat de transformar el procediment de transferència educativa en el qual es tinguin en compte la graduació de les diferents fases o etapes didàctiques que possibilitin l'abstracció i la generalització matemàtica. En aquest procés es posa una atenció especial en les fases de vivenciació i manipulació i en aquella en què la vivenciació pren una posició clau en aquest camí didàctic i que, sovint, malauradament no es té en compte a causa, fonamentalment, d'una falta de capacitació en aquesta tècnica educativa. Alhora, porta a la reflexió sobre la necessitat de plantejar situacions problemàtiques seqüencials per tal d'arribar a processos deductius o inductius que permetin la generalització de fenòmens i lleis, de manera que l'objectiu essencial en l'activitat matemàtica no és resoldre, sinó aprendre.

Descàrregues

Publicat

2015-07-23

Número

Secció

Articles