Terminàlia, Núm. 19: juny 2019

La densidad lexicométrica: del big data a la evidencia lingüística

Jorge Lázaro

Resum


La densitat lexicomètrica: del big data a l’evidència lingüística

El present article aborda el big data, vist des de la perspectiva de la lingüística de corpus, en el que s’anomena corpus massius. A través de la revisió d’alguns treballs i d’un estudi de cas, es fa evident el canvi de paradigma en la lingüística aplicada actual. Es presenta una proposta d’extracció automàtica d’exemples com a prova d’aquesta afirmació.


Text complet: PDF (Espanyol)

Creative Commons License

Els continguts de la revista estan subjectes a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya de Creative Commons, si no s'hi indica el contrari. [+ informació].

Les revistes de l'IEC allotjades a l'Hemeroteca Científica Catalana utilitzen com a descriptors les 15 propietats recomanades al Dublin Core Metadata Element Set, versió reduïda de la norma ISO 15836 (2009).

Revista indexada a: 
AIETICARHUS_Plus+, CIRCCiteFactorDIALNETDICEDOAJDulcineaEBSCOERIH_PLUSGoogle_Acadèmic
HispanaIECISOCJournalTOCsLatindexMIARMLARACOREDIBRESH, RETISHERPA_RoMEOTIB.euTRACESUlrich's_PDDBWorldCat.