La estructura cognitiva de la variación terminológica: el papel de la clase conceptual en la denominación de los conceptos especializados
Resum
Es presenta un estudi sobre la influència de la classe conceptual en la variació terminològica. La hipòtesi és que la classe conceptual determina les possibilitats de variació denominativa dels conceptes en un àmbit especialitzat, i que existeixen dimensions conceptuals prominents que se seleccionen amb més freqüència en les denominacions. Per a això, s'examinen els patrons conceptuals de variació denominativa dels conceptes d'humans, animals i llocs en un corpus bilingüe gallec-francès de textos de pesca.
Text complet: PDF_castellà
Els continguts de la revista estan subjectes a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya de Creative Commons, si no s'hi indica el contrari. [+ informació].
Les revistes de l'IEC allotjades a l'Hemeroteca Científica Catalana utilitzen com a descriptors les 15 propietats recomanades al Dublin Core Metadata Element Set, versió reduïda de la norma ISO 15836 (2009).
Revista indexada a:
AIETI, CARHUS_Plus+, CIRC, CiteFactor, DIALNET, DICE, DOAJ, Dulcinea, EBSCO, ERIH_PLUS, Google_Acadèmic,
Hispana, IEC, ISOC, JournalTOCs, Latindex, MIAR, MLA, RACO, REDIB, RESH, RETI, SHERPA_RoMEO, TIB.eu, TRACES, Ulrich's_PDDB, WorldCat.