La producció d’esdeveniments a les ciutats com a estratègia per al desenvolupament local i urbà

Autors/ores

  • Francesc González Reverté Universitat Oberta de Catalunya

Paraules clau:

esdeveniments, impactes socials, desenvolupament local, polítiques urbanes.

Resum

Durant les darreres dècades les ciutats han fet créixer moltíssim la seva oferta d’esdeveniments, entre altres motius com a mitjà per guanyar atractiu i per potenciar el desenvolupament econòmic local, dins d’una estratègia per aconseguir una millora de la seva competitivitat. La repercussió econòmica és la principal motivació de la producció d’esdeveniments, però els gestors urbans també haurien de tenir present que existeixen diverses formes d’obtenir un rèdit social a partir de l’organització de festivals, fires, festes, competicions i altres celebracions. Es revisa el paper dels esdeveniments com a instruments estratègics que afavoreixen la creació de capital social, el leverage social i el reforç de la identitat col·lectiva, elements que poden ser inclosos com a arguments per al disseny de polítiques urbanes de desenvolupament local i per oferir vies que afavoreixin les dinàmiques socials que beneficiïn la millora de la qualitat de vida de la comunitat local.

Paraules clau: esdeveniments, impactes socials, desenvolupament local, polítiques urbanes.

Biografia de l'autor/a

Francesc González Reverté, Universitat Oberta de Catalunya



Descàrregues

Com citar

González Reverté, F. (2019). La producció d’esdeveniments a les ciutats com a estratègia per al desenvolupament local i urbà. Treballs De La Societat Catalana De Geografia, (87), 35–48. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TSCG/article/view/145994

Número

Secció

Jornada sobre turisme urbà i desenvolupament local