Patrimoni enològic i turisme

Autors/ores

  • Jaume Salvat Salvat Universitat Rovira i Virgili

Paraules clau:

enoturisme, patrimoni enològic, desenvolupament local, identitat.

Resum

En els darrers anys estem assistint a un esclat de l’enoturisme on el sector enològic aprofita l’interès per la cultura del vi per incrementar vendes, posicionar la seva marca o millorar la relació amb els seus clients i, en alguns casos, entrar en el negoci de l’oci oferint activitats i serveis turístics especialitzats. En tot cas, quan parlem de turisme, parlem de la visita de llocs i territoris que basen els seus trets diferencials en aquell patrimoni, evident o desconegut, actual o de memòria, que permet posar en valor unes identitats que es van construint socialment. Tot i el seu desenvolupament desigual, ara podem afirmar que l’enoturisme s’ha generalitzat per tot el país i la posada en valor del patrimoni, en totes les seves definicions, és un tret característic amb clars efectes secundaris: la construcció o reconstrucció d’identitats i la recuperació del valor del treball al camp.

Paraules clau: enoturisme, patrimoni enològic, desenvolupament local, identitat.

Descàrregues

Com citar

Salvat Salvat, J. (2019). Patrimoni enològic i turisme. Treballs De La Societat Catalana De Geografia, (86), 45–64. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TSCG/article/view/145347

Número

Secció

Jornada sobre el desenvolupament local i el patrimoni natural i cultural a Catalunya