Una aposta per una nova imatge turística: la col·lecció Comarques de Catalunya de la Direcció General de Turisme (1981–1984)

Autors/ores

  • Daniel Paül i Agustí Universitat de Lleida

Paraules clau:

turisme, promoció, Catalunya, Direcció General de Turisme.

Resum

Amb la recuperació de la Generalitat un dels aspectes que es tornaren a gestionar des de l’àmbit català fou el de la promoció turística. Durant el franquisme la promoció turística s’havia focalitzat en uns pocs temes i territoris. Quan es transferiren les competències a la Generalitat la situació canvià. S’apostà per una promoció que incloïa nous atractius, temàtiques i localitzacions. És en aquest context que, l’any 1981, la Direcció General de Turisme començà a publicar la sèrie de fulletons Comarques de Catalunya. Els nous gestors de l’àmbit turístic treballaren des de zero per crear una eina promocional basada en les comarques. Aquesta situació va fer que molts àmbits catalans disposessin, per primer cop, d’un instrument per a la seva promoció turística. El present escrit analitza els motius i el processos que portaren a la creació d’aquesta eina de promoció turística.

Paraules clau: turisme, promoció, Catalunya, Direcció General de Turisme.

Descàrregues

Com citar

Paül i Agustí, D. (2018). Una aposta per una nova imatge turística: la col·lecció Comarques de Catalunya de la Direcció General de Turisme (1981–1984). Treballs De La Societat Catalana De Geografia, (85), 179–196. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TSCG/article/view/144861

Número

Secció

Notes i documentació

Articles més llegits del mateix autor/a