La música rep el Premi Nobel de Biologia
Rafael Abós-Herràndiz, Dolors Vaqué
Resum
Des de la música medieval, amb els seus trobadors arcaics, passant pel Renaixement, el Barroc, el Romanticisme, el Postromanticisme i fins a la música nacionalista i del segle XX la natura hi és present, no només des d’un punt de vista estètic i descriptiu, sinó també des de la vessant funcional de com aquesta interacciona amb l’ecologia, la biologia, la medicina i la psicologia. D’una manera extensa i prolífica, els títols de les obres musicals i la música en si mateixa han tingut relació amb alguna temàtica lligada a la natura amb independència del seu autor. Vistes així les coses, més que identificar una obra concreta o un autor concret per ser guardonat amb el Nobel de Biologia pel conjunt de la seva aportació, sembla més interessant guardonar el conjunt de la música i dels seus compositors.
Paraules clau: biologia, música, Premi Nobel.
Text complet: PDF
Els continguts de la revista estan subjectes a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya de Creative Commons, si no s'hi indica el contrari. [+ informació].
Les revistes de l'IEC allotjades a l'Hemeroteca Científica Catalana utilitzen com a descriptors les 15 propietats recomanades al Dublin Core Metadata Element Set, versió reduïda de la norma ISO 15836 (2009).
ISSN: 2013-9802 (edició electrònica); 0212-3037 (edició impresa).
Adreça postal
Societat Catalana de BiologiaCarrer del Carme, 47
08001 Barcelona
Telèfon: 933 248 584
Fax: 932 701 180
scb@iec.cat
http://revistes.iec.cat/index.php/TSCB/index
RACO, HISPANA, LATINDEX, DIALNET, DULCINEA, CSIC-ICYT