Science academies in the 21st Century: Can they address the world's challenges in novel ways?

Autors/ores

  • Ellis Rubinstein

Resum

Les acadèmies de ciències al segle XXI: poden fer front als reptes del món amb noves maneres? Desafiat a especular sobre quin paper poden tenir les acadèmies de ciència al segle xxi, l'autor d'aquest capítol, el director d'una acadèmia única amb moltes iniciatives noves, reconeix les funcions importants i diverses que compleixen les acadèmies més reeixides. Llavors distingeix aquestes funcions d'aquelles que tenien les acadèmies més primerenques, els esforços de les quals, diu, tenen una sorprenent rellevància avui. L'autor manté que els complexos reptes del món modern poden ser més ben encarats a través d'aliances multilaterals, multidisciplinàries, multiinstitucionals i de diversos sectors. Proporciona alguns exemples d'aliances innovadores, i postula que institucions neutres i altament respectades proveeixen les millors garanties de facilitar la delicada tasca que comporten aquestes aliances. Descriu exemples en què l'acadèmia que dirigeix ha afavorit aliances multilaterals, i conclou que altres acadèmies de ciència podrien fer contribucions enormes a l'avançament de la ciència imitant la seva en aquesta tasca d'agent neutral i respectat facilitador d'aliances globals per fer front a reptes científics i tecnològics.

Descàrregues

Publicat

2012-03-01

Número

Secció

Tercera part: Reflexions entorn del passat, present i futur de la biologia i les societats científiques