Treballs de Sociolingüística Catalana, 21 (2011) : La sociolingüística catalana, balanç i reptes de futur

La recerca sociolingüística educativa escolar als països de llengua catalana: elements per a un balanç

F. Xavier Vila i Moreno

Resum


Aquest article delimita l’àrea de treball de la sociolingüística educativa, en descriu el procés de formació als territoris de llengua catalana, fa un mapa dels principals grups que treballen i suggereix alguns elements per tal de fer un balanç de les seves respectives aportacions. L’autor assenyala com a tret distintiu d’aquesta àrea la important contribució de la psicologia de la llengua i el pes que hi han tingut els plantejaments bilingüistes i liberals d’autors com Miquel Siguan. Finalment, s’argumenta que ara comara l’etiqueta lingüística educativa no respon adequadament a la recerca sobre llengua i educació, i proposa de diferenciar entre una educació
lingüística, definida per la seva orientació pedagògica i educativa, i una sociolingüística educativa, d’orientació més lingüística i social.

PARAULES CLAU: sociolingüística educativa, psicologia de la llengua.


Text complet: PDF

Els resums dels articles d'aquesta revista es poden consultar en la llengua original i en anglès. Per fer-ho, canvieu la llengua del portal.

Creative Commons License
Els continguts de la revista estan subjectes a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya de Creative Commons, si no s'hi indica el contrari. [+ informació].

ISSN: 2013-9136 (edició electrònica); 0211-0784 (edició impresa).

La revista Treballs de Sociolingüística Catalana té la màxima avaluació en el sistema CARHUS i un índex d'impacte de 6,477 en una escala de 10 (MIAR). La revista també es troba indexada a les bases de dades Directory of Open Access Journals, Periodicals Index Online, Linguist list, RACO, Latindex i Dialnet.

Les revistes de l'IEC allotjades a l'Hemeroteca Científica Catalana utilitzen com a descriptors les 15 propietats recomanades al Dublin Core Metadata Element Set, versió reduïda de la norma ISO 15836 (2009).