Joves i ràdio: l’experiència del Grup Flaix

Autors/ores

  • Judith Rodríguez Vallverdú Grup Flaix

Paraules clau:

ús social del català, joves, mitjans de comunicació, ràdio, consum cultural.

Resum

El Grup Flaix, que disposa de dues emissores actives (Flaix FM i Ràdio Flaixbac), ha ofert, des que es va crear, l’any 1992, tots els continguts en català. Gràcies a una llengua col·loquial, viva i natural, i amb el suport de les noves tecnologies, ha aconseguit atraure més de 600.000 oients diaris, bona part dels quals són joves castellanoparlants. L’article explica les característiques del Grup, la creació d’un model lingüístic a partir del Diccionari del català col·loquial, i com s’ha aconseguit dinamitzar l’oferta radiofònica en català per a la població jove.

Paraules clau: ús social del català, joves, mitjans de comunicació, ràdio, consum cultural.

Descàrregues

Publicat

12-02-2013

Número

Secció

Secció monogràfica II. El català mola? Competències, representacions i usos de la llengua en l’àmbit juvenil