Language policies and pedagogical practices in Catalonia and Quebec

Autors/ores

  • Zoi Kotsoni UAB

Paraules clau:

política lingüística, bilingüisme, Catalunya, Quebec.

Resum

Titol: Polítiques lingüístiques i pràctiques pedagògiques a Catalunya i Quebec

La majoria francòfona del Canadà resideix al Quebec, on el francès és la llengua principal d’educació i on els estudiants de parla anglesa només tenen dret a rebre l’educació en anglès en circumstàncies específiques. De la mateixa manera, el pla d’acció per a l’ensenyament bilingüe implementat a Catalunya el 1983 permet que els estudiants rebin l’educació primària en català, mentre que també es requereix l’adquisició del castellà, llengua oficial de l’Estat i cooficial a Catalunya junt amb el català. Aquest article, més enllà de la comparació d’aquests territoris com a zones definides per la seva llengua, té com a objectiu tractar la qüestió de la planificació lingüística a totes dues regions considerant: a) els programes de planificació lingüística que s’han implementat a la comunitat autònoma de Catalunya i a la província de Quebec, b) els objectius que es volen assolir amb la planificació lingüística a Catalunya i al Quebec i c) les motivacions de les polítiques lingüístiques en cadascun d’aquests dos territoris.

 

Biografia de l'autor/a

Zoi Kotsoni, UAB

He finalitzat una tesi doctoral (2014-2019) sobre la sociofonètica catalana a la UAB (Departament de Llengua i Literatura Catalanes), la qual s’ha centrat en la variació fonètica, el contacte entre llengües i el canvi en el context social bilingüe de Barcelona. Per la meva tesi, he realitzat proves fent servir els instruments que calen per a l'anàlisi acústica i articulatòria de la parla. S'ha avaluat també l'impacte de les variables independents de gènere, edat, dominància lingüística i llengua materna en la producció de vocals mitjanes catalanes. 

Publicat

29-03-2021

Número

Secció

Secció monogràfica. L’avaluació de les polítiques lingüístiques