Language policies and pedagogical practices in Catalonia and Quebec Autors/ores Zoi Kotsoni UAB Paraules clau: política lingüística, bilingüisme, Catalunya, Quebec. Resum Titol: Polítiques lingüístiques i pràctiques pedagògiques a Catalunya i QuebecLa majoria francòfona del Canadà resideix al Quebec, on el francès és la llengua principal d’educació i on els estudiants de parla anglesa només tenen dret a rebre l’educació en anglès en circumstàncies específiques. De la mateixa manera, el pla d’acció per a l’ensenyament bilingüe implementat a Catalunya el 1983 permet que els estudiants rebin l’educació primària en català, mentre que també es requereix l’adquisició del castellà, llengua oficial de l’Estat i cooficial a Catalunya junt amb el català. Aquest article, més enllà de la comparació d’aquests territoris com a zones definides per la seva llengua, té com a objectiu tractar la qüestió de la planificació lingüística a totes dues regions considerant: a) els programes de planificació lingüística que s’han implementat a la comunitat autònoma de Catalunya i a la província de Quebec, b) els objectius que es volen assolir amb la planificació lingüística a Catalunya i al Quebec i c) les motivacions de les polítiques lingüístiques en cadascun d’aquests dos territoris. Biografia de l'autor/a Zoi Kotsoni, UAB He finalitzat una tesi doctoral (2014-2019) sobre la sociofonètica catalana a la UAB (Departament de Llengua i Literatura Catalanes), la qual s’ha centrat en la variació fonètica, el contacte entre llengües i el canvi en el context social bilingüe de Barcelona. Per la meva tesi, he realitzat proves fent servir els instruments que calen per a l'anàlisi acústica i articulatòria de la parla. S'ha avaluat també l'impacte de les variables independents de gènere, edat, dominància lingüística i llengua materna en la producció de vocals mitjanes catalanes. Descàrregues PDF (Anglès) PDF (English) PDF (Inglés) (Español) Publicat 29-03-2021 Número Núm. 32 (2022): L'avaluació de les polítiques lingüístiques Secció Secció monogràfica. L’avaluació de les polítiques lingüístiques Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Treballs de Sociolingüística Catalana per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Sociolingüística (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a Treballs de Sociolingüística Catalana.Els autors responen davant la Societat Catalana de Sociolingüística de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Sociolingüística està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Treballs de Sociolingüística Catalana no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.