Estratègies productives i comercials d’una fàbrica d’embotits i conserves càrnies d’Olot, 1926-1996: Monvervi SA

Autors/ores

  • M. Lluïsa Gutiérrez Medina Universitat de Barcelona

Paraules clau:

Indústria conservera, història segle xx, història industrial regional.

Resum

Una contextualització acurada de les circumstàncies polítiques, econòmiques i socials de la comarca de la Garrotxa precedeix l’estudi d’aquesta empresa d’embotits creada a Olot el 1926, que ben aviat va excel·lir en la fabricació dels seus productes mitjançant un seguit d’estratègies productives i comercials que van permetre als socis salvar les dificultats del període franquista i esdevenir una de les primeres fàbriques d’embotits olotines que va electrificar el procés de refrigeració, de manipulació i d’assecatge.

araules clau: Indústria conservera, història segle xx, història industrial regional.

Biografia de l'autor/a

M. Lluïsa Gutiérrez Medina, Universitat de Barcelona

M. Lluïsa Gutiérrez Medina
Professora titular del Departament
de Didàctica de les Ciències Socials
de la Universitat de Barcelona
A/e: lgutierrez@ub.edu

Descàrregues

Com citar

Gutiérrez Medina, M. L. (2018). Estratègies productives i comercials d’una fàbrica d’embotits i conserves càrnies d’Olot, 1926-1996: Monvervi SA. TECA: Tecnologia I Ciència Dels Aliments, 16, 19–30. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TECA/article/view/144674

Número

Secció

Articles