Comunicació. Revista de recerca i d'anàlisi, Vol. 38, Núm. 1

Frames i temàtiques predominants durant la cobertura informativa internacional de la revolució tunisiana

David Meseguer-Mañá, Carles Pont-Sorribes

Resum


La revolta popular tunisiana del gener del 2011 va suposar la fi del règim de Ben Ali i l’inici de profunds canvis socials i polítics que han afectat molts països àrabs. El gran volum i el flux constant d’informació va posar a prova la capacitat dels mitjans de comunicació per a fer una cobertura multimèdia d’acord amb les noves formes de consum de l’audiència. En aquest context social i mediàtic, hem estudiat el framing i la tematització per conèixer com set dels principals mitjans de comunicació del món van enfocar les seves informacions i van elaborar el discurs sobre un esdeveniment de notable transcendència històrica. Els resultats demostren com la majoria de les notícies es van enquadrar des del punt de vista del conflicte i l’interès humà, com l’atur va ser la temàtica predominant a les televisions i l’autoritarisme als diaris, i, finalment, com Al Jazeera English va fixar l’agenda intermèdia.

PARAULES CLAU: Tunísia, revolució, cobertura mediàtica, framing, tematització, Al Jazeera English.

Text complet: PDF

fecyt

Els resums dels articles d'aquesta revista es poden consultar en la llengua original i anglès. Per fer-ho, canvieu la llengua del portal.

Indexació

Comunicació. Revista de Recerca i d’Anàlisi està inclosa en les bases de dades següents: Journal Citation Report (Clariviate - Web of Science, dins de l'índex JCI), Latindex (acomplerts 33 criteris de 33), MIAR, DICE, RESH, ISOC-CSIC, RACO, Dialnet, CCUC, DOAJ i REDIB. La revista disposa del segell de qualitat de la FECYT. La revista ocupa la posició 321 del rànquing H Index Communication Journals According to Google Scholar Metrics (2008-2012), elaborat pel grup d'investigació Evaluación de la Ciencia y de la Comunicación Científica (EC3 Metrics) de la Universidad de Granada, que inclou les revistes de comunicació d'arreu del món. Aquesta presència se suma a la que ja tenia com a Treballs de Comunicació a Carhus Plus 2010 i IN-RECS

Aquestes noves incorporacions milloren la qualitat i visibilitat de la revista entre la comunitat científica en l'àmbit de la comunicació d'aquesta revista editada per la Societat Catalana de Comunicació. 

Les revistes de l'IEC allotjades a l'Hemeroteca Científica Catalana utilitzen com a descriptors les 15 propietats recomanades al Dublin Core Metadata Element Set, versió reduïda de la norma ISO 15836 (2009).


Creative Commons License
Els continguts de la revista estan subjectes a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya de Creative Commons, si no s'hi indica el contrari [+ informació].

ISSN: 2014-0444 (edició eelctrònica); 2014-0304 (edició impresa)

Comunicació. revista de recerca i d’anàlisi
Societat Catalana de Comunicació
Carrer del Carme, 47. 08001 Barcelona
Tel.: 933 248 580
Fax: 932 701 180
Adreça d’Internet: http://scc.iec.cat
Adreça electrònica: revistacomunicacio@iec.cat