Comunicació. Revista de recerca i d'anàlisi [abans Treballs de Comunicació], Vol. 36, Núm. 1

Mitjans socials en política. El paper de les xarxes socials digitals en les eleccions de 2015 a Ciutat de Mèxic

Salvador Percastre-Mendizábal, Roberto Carrillo-Sáenz

Resum


S’analitza el paper que van tenir sis xarxes socials digitals en l’obtenció de vots durant les eleccions de l’any 2015 a Ciutat de Mèxic. Partint de la hipòtesi que, com més presència hi hagi d’un candidat en diferents mitjans socials digitals, més gran és el nombre de vots que obté. Si això és així, es qüestiona quina de les plataformes digitals estudiades tindria una major rellevància en l’obtenció de vots. Creuant informació electoral oficial i dades de l’Observatorio Electoral 2.0, es demostra —a través de l’anàlisi de regressió lineal— que hi ha una influència positiva en l’ús de xarxes digitals per obtenir vots. Fent èmfasi en dues variables diferents, el nombre de subscriptors que cada candidat té a les xarxes digitals i la informació enviada a través d’aquestes plataformes, s’observa que no totes les xarxes socials digitals contribueixen significativament ni de la mateixa manera a l’explicació d’aquest fenomen.

PARAULES CLAU: xarxes socials digitals, mitjans socials digitals, eleccions, campanyes, Mèxic, regressions lineals.

Text complet: PDF

Els resums dels articles d'aquesta revista es poden consultar en la llengua original i anglès. Per fer-ho, canvieu la llengua del portal.

Indexació

Comunicació. Revista de Recerca i d’Anàlisi està inclosa en les bases de dades següents: Emerging Sources Citation Index (Clariviate Analytics - Web of Science), Latindex (acomplerts 33 criteris de 33), MIAR, DICE, RESH, ISOC-CSIC, RACO, DialnetCCUCDOAJ i e-revist@s. La revista ocupa la posició 321 del rànquing H Index Communication Journals According to Google Scholar Metrics (2008-2012)elaborat pel grup d'investigació Evaluación de la Ciencia y de la Comunicación Científica (EC3 Metrics) de la Universidad de Granada, que inclou les revistes de comunicació d'arreu del món. Aquesta presència se suma a la que ja tenia com a Treballs de Comunicació a Carhus Plus 2010 i IN-RECS

Aquestes noves incorporacions milloren la qualitat i visibilitat de la revista entre la comunitat científica en l'àmbit de la comunicació d'aquesta revista editada per la Societat Catalana de Comunicació. 

Les revistes de l'IEC allotjades a l'Hemeroteca Científica Catalana utilitzen com a descriptors les 15 propietats recomanades al Dublin Core Metadata Element Set, versió reduïda de la norma ISO 15836 (2009).


Creative Commons License
Aquesta obra és subjecta  llevat que s'indiqui el contrari en el text, en les fotografies o en altres il·lustracions a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així, doncs, s'autoritza al públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l'obra sempre que se'n reconegui l'autoria i l'entitat que la publica i no se'n faci un ús comercial ni cap obra derivada.

ISSN: 2014-0444 (ed. electrònica); 2014-0304 (ed. impresa)

Comunicació. revista de recerca i d’anàlisi
Societat Catalana de Comunicació
Carrer del Carme, 47. 08001 Barcelona
Tel.: 933 248 580
Fax: 932 701 180
Adreça d’Internet: http://scc.iec.cat
Adreça electrònica: revistacomunicacio@iec.cat