Comunicació. Revista de recerca i d'anàlisi, Vol. 35, Núm. 2

El xoc de les corporacions audiovisuals públiques europees contra el futur

Jordi Fortuny i Batalla

Resum


La majoria de les corporacions públiques europees de radiodifusió topen amb reptes semblants, tant pel que fa a l’entorn (noves infraestructures, nous dispositius, nous competidors, canvis d’hàbits de consum dels continguts audiovisuals, baixada d’audiències, deserció dels consumidors joves…) com pel que fa a la situació interna (baixada d’ingressos; plantilles sobredimensionades i mitjana d’edat elevada; plans d’ajustament, reorganització o modernització…). Els pressupostos i les plantilles del sector dels darrers deu anys reflecteixen aquesta situació. En quasi tots els casos han tendit a la baixa a causa de la crisi global de 2007-2008, dels canvis operats en l’oferta i la demanda, i de la crisi de model. En definitiva, del canvi de paradigma. El debat gira ara al voltant del futur i de la necessitat de dur a terme canvis més o menys importants, segons els casos, per adaptar-se a les noves realitats i fer possible que les corporacions audiovisuals públiques continuïn prestant en condicions el servei públic que tenen encomanat.

PARAULES CLAU: Europa, audiovisual, radiodifusió, televisió, servei públic, futur.

Text complet: PDF

fecyt

Els resums dels articles d'aquesta revista es poden consultar en la llengua original i anglès. Per fer-ho, canvieu la llengua del portal.

Indexació

Comunicació. Revista de Recerca i d’Anàlisi està inclosa en les bases de dades següents: Journal Citation Report (Clariviate - Web of Science, dins de l'índex JCI), Latindex (acomplerts 33 criteris de 33), MIAR, DICE, RESH, ISOC-CSIC, RACO, Dialnet, CCUC, DOAJ i REDIB. La revista disposa del segell de qualitat de la FECYT. La revista ocupa la posició 321 del rànquing H Index Communication Journals According to Google Scholar Metrics (2008-2012), elaborat pel grup d'investigació Evaluación de la Ciencia y de la Comunicación Científica (EC3 Metrics) de la Universidad de Granada, que inclou les revistes de comunicació d'arreu del món. Aquesta presència se suma a la que ja tenia com a Treballs de Comunicació a Carhus Plus 2010 i IN-RECS

Aquestes noves incorporacions milloren la qualitat i visibilitat de la revista entre la comunitat científica en l'àmbit de la comunicació d'aquesta revista editada per la Societat Catalana de Comunicació. 

Les revistes de l'IEC allotjades a l'Hemeroteca Científica Catalana utilitzen com a descriptors les 15 propietats recomanades al Dublin Core Metadata Element Set, versió reduïda de la norma ISO 15836 (2009).


Creative Commons License
Els continguts de la revista estan subjectes a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya de Creative Commons, si no s'hi indica el contrari [+ informació].

ISSN: 2014-0444 (edició eelctrònica); 2014-0304 (edició impresa)

Comunicació. revista de recerca i d’anàlisi
Societat Catalana de Comunicació
Carrer del Carme, 47. 08001 Barcelona
Tel.: 933 248 580
Fax: 932 701 180
Adreça d’Internet: http://scc.iec.cat
Adreça electrònica: revistacomunicacio@iec.cat