Comunicació. Revista de recerca i d'anàlisi, Vol. 34, Núm. 2

Estudi amb la tecnologia de l’eye tracking de l’atenció visual dispensada a la publicitat gràfica no comercial: «Vine a donar sang»

Anna Astals, Elena Añaños

Resum


L’objectiu de la publicitat gràfica és captar i controlar l’atenció visual del subjecte. L’atenció pot ser controlada per factors exògens (característiques de l’estímul) i per factors endògens (característiques de l’observador en relació amb l’estímul). S’analitzen, amb la tecnologia de l’eye tracking, els efectes dels factors exògens i endògens en l’atenció visual dispensada a un estímul publicitari gràfic no comercial que té com a objectiu augmentar el comportament de donar sang. S’utilitzen un estímul original i quatre estímuls experimentals dissenyats a partir de l’optimització de les característiques visuals de l’estímul original. Participen en la investigació vuitanta subjectes entre divuit i vint-i-vuit anys i es realitza un disseny experimental factorial intersubjecte. Es conclou que el factor exogen que provoca un augment més gran de l’atenció visual és la incorporació d’una imatge i que les variables endògenes no influeixen en l’atenció dispensada al text, però sí que influeixen en l’atenció dispensada a la imatge.

PARAULES CLAU: atenció visual, eye tracking, publicitat gràfica, publicitat gràfica no comercial, expectatives, estímul publicitari.


Text complet: PDF

fecyt

Els resums dels articles d'aquesta revista es poden consultar en la llengua original i anglès. Per fer-ho, canvieu la llengua del portal.

Indexació

Comunicació. Revista de Recerca i d’Anàlisi està inclosa en les bases de dades següents: Journal Citation Report (Clariviate - Web of Science, dins de l'índex JCI), Latindex (acomplerts 33 criteris de 33), MIAR, DICE, RESH, ISOC-CSIC, RACO, Dialnet, CCUC, DOAJ i REDIB. La revista disposa del segell de qualitat de la FECYT. La revista ocupa la posició 321 del rànquing H Index Communication Journals According to Google Scholar Metrics (2008-2012), elaborat pel grup d'investigació Evaluación de la Ciencia y de la Comunicación Científica (EC3 Metrics) de la Universidad de Granada, que inclou les revistes de comunicació d'arreu del món. Aquesta presència se suma a la que ja tenia com a Treballs de Comunicació a Carhus Plus 2010 i IN-RECS

Aquestes noves incorporacions milloren la qualitat i visibilitat de la revista entre la comunitat científica en l'àmbit de la comunicació d'aquesta revista editada per la Societat Catalana de Comunicació. 

Les revistes de l'IEC allotjades a l'Hemeroteca Científica Catalana utilitzen com a descriptors les 15 propietats recomanades al Dublin Core Metadata Element Set, versió reduïda de la norma ISO 15836 (2009).


Creative Commons License
Els continguts de la revista estan subjectes a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya de Creative Commons, si no s'hi indica el contrari [+ informació].

ISSN: 2014-0444 (edició eelctrònica); 2014-0304 (edició impresa)

Comunicació. revista de recerca i d’anàlisi
Societat Catalana de Comunicació
Carrer del Carme, 47. 08001 Barcelona
Tel.: 933 248 580
Fax: 932 701 180
Adreça d’Internet: http://scc.iec.cat
Adreça electrònica: revistacomunicacio@iec.cat