Comunicació política i estratègia electoral: Xavier Trias i les eleccions municipals del 22 de maig del 2011 a Barcelona

Autors/ores

  • David Caminada Díaz Departament de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra, Barcelona.

Paraules clau:

campanya electoral, màrqueting, estratègia, Barcelona, comunicació, xarxes socials.

Resum

En les eleccions municipals del 22 de maig del 2011 el candidat de CiU es va imposar a les urnes. En el seu tercer intent des del 2003, el veterà polític Xavier Trias aconseguia derrotar el PSC, que controlava l’Ajuntament des de l’any 1979, quan es van celebrar els primers comicis locals de la nova etapa democràtica. Seguint propostes d’anàlisi provinents de la comunicació política i el màrqueting, aquest article indaga les raons de l’èxit del candidat nacionalista: les fortaleses del candidat (diàleg, empatia, experiència), la selecció d’eslògans rellevants i simples («L’alcalde de les persones», «El canvi en positiu» i «Tu&Trias»), una campanya transversal en la qual es va potenciar l’organització de trobades directes amb públics objectius (reunions, col·loquis, dinars), la difusió d’informació a través de periodistes i mitjans de comunicació tradicionals, i una estratègia activa a Internet i les xarxes socials.

PARAULES CLAU: campanya electoral, màrqueting, estratègia, Barcelona, comunicació, xarxes socials.

Descàrregues

Com citar

Caminada Díaz, D. (2014). Comunicació política i estratègia electoral: Xavier Trias i les eleccions municipals del 22 de maig del 2011 a Barcelona. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 31(1), 45–64. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/83112

Número

Secció

Quadern central. Noves líneas de recerca en publicitat i relacions públiques