Reflexions sobre la responsabilitat corporativa. Pot haver-hi identitat sense RSC però mai RSC sense identitat

Autors/ores

  • Magdalena Mut Camacho Departament de Ciències de la Comunicació de la Universitat Jaume I, Castelló de la Plana.

Paraules clau:

corporate social responsibility, strategy, corporate identity, communication.

Resum

En la present reflexió es proposa l’anàlisi de la responsabilitat social corporativa (RSC) des de l’estratègia corporativa amb l’objectiu de comprovar la seua influència tant a nivell intern com extern. Partim de la hipòtesi que les empreses han de preveure la RSC en les seues estratègies de negoci com a part integrant del seu desenrotllament, per a un correcte avanç d’acord amb l’entorn i la societat en què estan involucrades. Esta forma d’actuar ha de ser integrada en el ser de l’organització i ha de passar a formar part de la seua identitat corporativa. Esta estratègia ferma, coherent i mantinguda en el temps aporta beneficis intangibles que augmenten el valor de l’organització. El fet d’apostar per este valor com a principal essència identificativa per a presentar-se davant dels públics d’interès és una estratègia que aborden amb gran originalitat i pulcritud algunes empreses, enfront d’altres en què la seua actitud no es correspon amb la seua definició identitària, per tant no la tenen interioritzada.

PARAULES CLAU: responsabilitat social corporativa, estratègia, identitat corporativa, comunicació.

Descàrregues

Com citar

Mut Camacho, M. (2013). Reflexions sobre la responsabilitat corporativa. Pot haver-hi identitat sense RSC però mai RSC sense identitat. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 30(2), 33–54. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/73551

Número

Secció

Quadern central. Ètica i comunicació