Premsa gratuïta, un model de comunicació local

Autors/ores

  • Lluís Costa Fernández Departament de Filologia i Comunicació de la Universitat de Girona
  • Mònica Puntí Brun Departament de Filologia i Comunicació de la Universitat de Girona

Paraules clau:

premsa gratuïta, premsa de proximitat, comunicació local, comunicació de proximitat, globalització, glocalització

Resum

La relació entre la premsa gratuïta no institucional i la comunicació local és molt peculiar, ja que es tracta d’un model molt característic de comunicació de proximitat, i representa
la constatació que la publicitat resulta suficient per a finançar productes informatius dirigits a públics bastant definits, sempre que disposin d’un bon departament comercial i d’una distribució eficaç en la seva àrea d’influència. Aquest treball analitza l’estat de la premsa gratuïta a Catalunya, on aquest fenomen ha destacat notablement. Es fa una caracterització dels trets més rellevants d’aquest tipus de premsa i se’n repassa la història, que ha anat des de l’eufòria dels primers anys, l’expansió i la consolidació, fins a la crisi actual.

PARAULES CLAU: premsa gratuïta, premsa de proximitat, comunicació local, comunicació de proximitat, globalització, glocalització

Descàrregues

Com citar

Costa Fernández, L., & Puntí Brun, M. (2013). Premsa gratuïta, un model de comunicació local. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 30(1), 79–99. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/67170

Número

Secció

La història de la comunicació en els àmbits de la premsa, la publicitat, el cinema, la ràdio i la televisió