Les Crisis de la premsa escrita: riscos i oportunitats d'un canvi de model

Autors/ores

  • Milagros Pérez Oliva

Resum

Els mitjans de comunicació viuen un final d'època i pateixen la confluència de tres crisis: crisi econòmica, crisi de model industrial i crisi del periodisme i la seva funció social. Cada una d'aquestes crisis posa en qüestió el futur del periodisme i fins i tot que es pugui exercir el dret a la informació. Hi ha diversos problemes per resoldre: la gent s'ha desacostumat a pagar per la informació i s'ha instal·lat una cultura de la gratuïtat; les institucions i empreses busquen la manera de comunicar-se directament amb els ciutadans prescindint dels «molestos intermediaris», els periodistes. Falta veure qui paga els futurs diaris, que amb tota probabilitat seran digitals. Sigui com sigui, el periodisme de qualitat serà necessari perquè caldran intermediaris fiables. La qualitat, l'experiència, la profunditat de la informació, fer el millor producte amb diferents formats és el repte que tenen al davant els mitjans que vulguin sobreviure.

Descàrregues

Publicat

2010-06-28

Com citar

Pérez Oliva, M. (2010). Les Crisis de la premsa escrita: riscos i oportunitats d’un canvi de model. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 26, 39–50. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/61493.001

Número

Secció

XIX Conferència Anual de la SCC 2009