Visibilitat i identitat: l'oftalmologia del periodisme català durant la República : mirades reflexives dels periodistes

Autors/ores

  • Francesc Canosa Farran

Resum

Durant la República, el periodisme català s'adona que ha de mirar el món d'una altra manera. Després d'anys d'esforços periodístics, econòmics, tecnològics, els periodistes catalans dels anys trenta desenvolupen una oftalmologia professional pròpia basada en la visibilitat i la identitat. Per una banda, la realitat s'està audiovisualitzant des de tots els punts de vista i, per l'altra, Catalunya, el catalanisme, és també una mirada inherent, indefugible. La consciència dels periodistes sobre aquests canvis oftalmològics és plena, aferrissada. També, per un costat, el periodisme exemplifica, en el seu treball diari, aquest tàndem però, per l'altre, els professionals reflexionen sobre aquest viratge de mirades que, en definitiva, ens fa comprendre i interpretar el món en el que ha estat un dels grans esforços de Catalunya per a crear un relat propi i singular sobre la realitat.

Descàrregues

Publicat

2009-09-17

Com citar

Canosa Farran, F. (2009). Visibilitat i identitat: l’oftalmologia del periodisme català durant la República : mirades reflexives dels periodistes. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 24, 81–96. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/52375.001

Número

Secció

Mitjans de comunicació i memòria històrica