Ecología de medios para el éxito en las campañas de micromecenazgo político: el caso del Sindicat de Llogateres

Autors/ores

  • Bruno González-Cacheda Universidad de Vigo

Paraules clau:

micromecenatge polític, ecologia de mitjans, Sindicat de Llogateres, èxit, acció col·lectiva.

Resum

Titol: Ecologia de mitjans per a l’èxit en les campanyes de micromecenatge polític: el cas del Sindicat de Llogateres

En el present treball analitzem l’ecologia de mitjans i les claus per a l’èxit de les campanyes de micromecenatge polític (political crowdfunding). L’objectiu principal se centra, a manera d’aproximació, a descriure i determinar els mitjans i formats utilitzats per al subministrament i la difusió de la informació relativa a la campanya de finançament promoguda pel Sindicat de Llogateres el 2017, així com l’impacte de les accions i les interaccions en línia articulades amb altres actors. D’aquesta manera, pretenem delimitar els canals i els elements que van contribuir a l’èxit financer de la iniciativa analitzada. Per a això, realitzarem una matriu configurada per diverses categories i variables establertes amb la finalitat de recollir informació rellevant a través de la pàgina web de Goteo, de xarxes socials i de motors de cerca. Els resultats revelen una configuració complexa articulada a través de múltiples mitjans i formats, basada en un enquadrament (frame) clarament delimitat i sostinguda sobre una organització perfectament estructurada i articulada en xarxa amb el seu entorn. Com a conclusió, hem d’assenyalar la potencialitat de Twitter com a eina per establir llaços cooperatius amb actors col·lectius per a la difusió, i així, de manera potencial, es fa arribar el missatge de campanya a audiències definides pel seu elevat compromís sociopolític.

Biografia de l'autor/a

Bruno González-Cacheda, Universidad de Vigo

Profesor interino del Área de Ciencia Política y de la Administración y miembro del Observatorio de la Gobernanza G3 de la Universidad de Vigo.

Com citar

González-Cacheda, B. (2022). <i>Ecología</i> de medios para el éxito en las campañas de micromecenazgo político: el caso del Sindicat de Llogateres. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 39(2), 65–88. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/150210

Número

Secció

Articles